Interim manager Water en Groen

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 8 dagen
125 30 Noord-Brabant

Begindatum:

15 jul 2025

Einddatum:

15 mrt 2026

Uren per week:

30

Publicatiedatum:

12 jun 2025

Opdrachtomschrijving

Interim Manager/Bureauhoofd Water en Groen voor de Afdeling Projectmanagement en Voorbereiding

Voor de afdeling Projectmanagement en Voorbereiding onderdeel van de sector Stadsbeheer zoeken we een interim  Bureauhoofd Water en Groen. Als afdeling houden we ons bezig met de unieke combinatie van kennis van de stad én techniek. Onze belangrijkste taak is het leveren van (ruimtelijke) expertise voor projecten gericht op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte, zowel onder- als bovengronds.

Als interim Bureauhoofd Water en Groen geef je leiding aan een team van circa 25 adviseurs en vakspecialisten op het gebied van o.a. civiele constructies, wegen, waterbeheer, riolering, groenvoorziening en bomen. Een betrokken team met hart voor de openbare ruimte van de stad. De afdeling werkt vanuit de rol van opdrachtnemer voor verschillende afdelingen van de sector Stadsbeheer en de sector Stadsontwikkeling. Je bent verantwoordelijk voor de tactische en operationele aansturing van het bureau en draagt bij aan een leefbare, klimaatbestendige en toekomstgerichte gemeente. Je stimuleert samenwerking, innovatie en persoonlijke ontwikkeling binnen het team en vertegenwoordigt het bureau intern en waar nodig extern.

Als interim Bureauhoofd maak je met 2 andere Bureauhoofden en het Afdelingshoofd deel uit van het afdelingsmanagement team.

Kandidaatomschrijving

Wat ga je doen?

  • Je geeft (mede) vorm aan de inrichting van het bureau en de afdeling.

  • Je vertaalt de organisatiekoers rondom wendbaarheid en warme zakelijkheid naar de dagelijkse praktijk.

  • Je zorgt voor de verbinding met die organisatie onderdelen waar je team mee samenwerkt.

  • Je treedt op als sparringpartner en stuurt mee vanuit jouw overkoepelende blik en visie op het team.

  • Je  stimuleert samenwerking en procesoptimalisatie.

  • Je bevordert de professionele en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en benut hun talenten.

  • Je stimuleert innovatie binnen de vakgebieden water(bouw) en groen.

  • Je draagt bij aan het versterken van de adviesrol van het bureau binnen de organisatie vanuit de rol van opdrachtnemer.

  • Je bent lid van het MT van de afdeling Projectmanagement en Voorbereiding.

  • Je werkt actief aan het thema assetmanagement samen met je team.

  • Je plant samen met je team de capaciteitsinzet en formuleert heldere doelen en randvoorwaarden.

Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op donderdag 3 juli 2025.

Toelichting op rooster
28 tot 32 uur per week.

Dienstencategorie
Bouwkundige diensten, technische diensten, diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur, e.d.

CPV code
71000000-8 - Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie

Bijlagen

Download bijlage

Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA).pdf

Download bijlage

Sjabloon Overeenkomst van opdracht inhuur van 'Derde' via Bureau.pdf

Download bijlage

Sjabloon Overeenkomst van opdracht ZZP'er (conform algemene voorwaarden modelovk VNG).pdf

Eisen

Voorwaarden voor deelname

Download bijlage

Algemene voorwaarden inhuur derden 2017.pdf

Download bijlage

Specifieke voorwaarden inhuur derden gemeente 's-Hertogenbosch.pdf

Vereist opleidingsniveau
Afgeronde HBO opleiding in de richting van civiele techniek, cultuurtechniek of technische bedrijfskunde.

Vereiste werkervaring

  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met het leidinggeven aan professionals.

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het werken in een politiek/bestuurlijke context.

Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning

  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

  • Verklaring Omtrent Gedrag

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Criteria waarop wordt gelet bij het beoordelen van de motivatiebrief:

  • De toelichting op de competenties.

  • De motivatie om bij de gemeente 's-Hertogenbosch aan de slag te gaan.

Weging: 10 %

Gewenst opleidingsniveau
Afgeronde WO opleiding in de richting van civiele techniek, cultuurtechniek of technische bedrijfskunde.

Weging: 10 %

Gewenste werkervaring

  • Minimaal 5 jaar ervaring met assetmanagement en advisering op het gebied van water(bouw) en/of groen.

  • Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring bij gemeente of waterschap.

Weging: 20 %

Competenties

  • Mensgericht en empathisch: je luistert goed, toont oprechte betrokkenheid en bent benaderbaar.

  • Coachend leiderschap: je spreekt medewerkers aan op hun kracht en stimuleert hun ontwikkeling.

  • Strategisch en verbindend: je weet koers te bepalen en mensen mee te nemen.

  • Bestuurlijke sensitiviteit: je begrijpt de dynamiek van een gemeentelijke organisatie.

  • Organisatiesensitief en communicatief sterk. Beschrijf waaruit blijkt dat je over de gevraagde competenties beschikt.

Weging: 15 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur