Technisch Projectmanager Maatschappelijk Vastgoed - cluster SO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
110 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

16 jun 2025

Omschrijving van de opdracht
Jij bent van architectuur en een bruisende stad. Van de sociale activiteiten in en rond buurthuizen in de wijk tot de culturele activiteiten in de diverse theaters. Een stad met iconische gebouwen, zoals het Stadhuis aan de Coolsingel en het depot Boijmans van Beuningen. Maar ook reguliere kantoorgebouwen, parkeergarages, sportfaciliteiten en speeltuinen. Oude en nieuwe iconen versterken de uitstraling van Rotterdam als architectuurstad! Dit alles maakt onze stad aantrekkelijk om in te wonen, te werken en te verblijven. En jij kan daaraan bijdragen!

Jouw functie
Als projectmanager bij gemeente Rotterdam heb je veel te doen. We hebben als gemeente veel verschillende objecten in onze vastgoedportefeuille met een hoge ambitie in kwaliteit en duurzaamheid. Als ervaren projectmanager weet je dit zorgvuldig in kaart te brengen en de technisch beheerprocessen verder te optimaliseren.

Je geeft vanuit een regierol uitvoering aan het planmatig –, service – en klachtenonderhoud en draag je bij aan het continu verbeteren van de onderhoudsprocessen. Hierin werk je samen met de assetmanager en accountmedewerker over de aanpak, voortgang en knelpunten.

Jij stelt onderhouds (jaar-)plannen op, inclusief de benodigde budgetten, voert regie op het uitvoeren van planmatig onderhoud conform goedgekeurd jaarplan, stuurt leveranciers aan, beoordeelt offertes en verzorgt en bewaakt de uitvoeringsplanning en het daaraan gekoppelde budget, of laat dit voor delen van de portefeuille doen door externe beheerders. Naast de reguliere onderhoudstaken zet je jouw kennis en ervaring in op een aantal uitdagende projecten van grootschalig onderhoud.

Hierbij sta jij aan de lat om onze vastgoedportefeuille op een projectmatige manier op orde te houden, te verduurzamen en te verbeteren. Op deze wijze bouw je mee aan het verder professionaliseren van de vastgoedportefeuilles Veiligheid, Welzijn & Zorg, Kunst & Cultuur, Concernhuisvesting en Parkeren. Je werkzaamheden zullen voornamelijk binnen de portefeuille Concernhuisvesting plaatsvinden.

Jouw profiel
Je werkt voor de gemeente Rotterdam, dus met jouw proactieve en ondernemende instelling zit het wel goed. Bovendien weet je wat je kunt, dus je werkt zelfstandig en weet daarin ook creatief te zijn. Door jouw mensgerichte en sterke persoonlijkheid met gevoel voor commercie weet je resultaten te bereiken. Daarnaast kan je goed onderhandelen, ben je adviesvaardig en een echte teamspeler.

Eisen

  • Je hebt minimaal een opleiding op hbo-niveau afgerond. 

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring opgedaan met de werkzaamheden, zoals benoemd in ‘Jouw Functie’, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring opgedaan met projectmanagementmethodes en -technieken, zoals integraal projectmanagement (IPM), PRINCE2, IPMA en/of MSP.

Wensen

  • Je hebt een hbo-opleiding in de richting van vastgoed of bouwkunde afgerond;

  • Je hebt kennis van NEN 2767 & BOEI;

  • Je hebt kennis opgedaan met het vastgoedinformatiesysteem (Oracle Property Manager), het financiële systeem Oracle, vastgoedbeheersysteem Planon en documentatiesysteem DIVA;

  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring opgedaan bij een gemeente met meer dan 150.000 inwoners.

Afdeling
Vastgoed maakt onderdeel uit van directie Gebiedsontwikkeling & Gebiedskwaliteit. De opdracht van de afdeling is zich te richten op haar kerntaak: Het vastgoed van de gemeente Rotterdam zowel financieel als functioneel optimaal benutten voor de stad. De gemeente Rotterdam is eigenaar van een aanzienlijke hoeveelheid vastgoed. Vastgoed zoals scholen (eigendom of claimrecht), culturele en welzijnsobjecten en sportaccommodaties. Maar ook woningen, jachthavens, parkeergarages, kantoren en bedrijfshuisvesting maken deel uit van het gemeentelijke vastgoedbezit. De gemeentelijke vastgoedportefeuille ligt verspreid over de hele stad. Met het in bezit zijnde vastgoed faciliteert de gemeente in eerste instantie de huisvesting van diverse maatschappelijk gewenste voorzieningen. Maar naast het verzorgen van de huisvesting van deze veelal sociale, culturele en economische activiteiten, gebruikt de gemeente haar vastgoed ook waar mogelijk als goed sturingsmiddel voor de verdere stedelijke ontwikkeling

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur