Senior Inkoper - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
105 Zuid-Holland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

27 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving van de opdracht

Dankzij jouw ervaring en expertise begeleid je het inkooptraject zelfstandig en professioneel. Je focust op het resultaat voor de gemeente, maar maakt ook het traject voor inschrijvers gemakkelijk en voorspelbaar. Je laveert makkelijk in project- en werkgroepen, weegt belangen af, houdt anderen in hun rol en daarmee borg je de planning. Opdrachtgevers belonen je met een hoge mate van klanttevredenheid. Echt iets betekenen voor de stad: daarom grijp je deze kans!

De focus, volumes en intensiteit van je aanbestedingen kan sterk variëren. Geen traject is standaard en je krijgt te maken met innovatieve producten en diensten en altijd met grote hoeveelheden en aansprekende projecten. Dat kan zijn het begeleiden van een inkooptraject om Rotterdammers financieel zelfredzaam te maken tot het realiseren van een veiligere stad door de inkoop van bewakingscamera’s en de benodigde software.

Je zet alles op alles om zo doeltreffend mogelijk producten en diensten in te kopen voor de gemeente. Afwisselend en verantwoordelijk werk!

Kandidaat omschrijving

Jij zet alles op alles om het beste voor Rotterdam en Rotterdammers in te kopen. Jij bent van het zelfstandig verantwoordelijkheid nemen tijdens het uitvoeren van verschillende soorten aanbestedingen. Je gaat voor resultaat en ziet jouw bijdrage terug in onze mooie stad.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding;

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring met inkopen en aanbesteden. Je hebt minimaal 25 EU-aanbestedingen zelfstandig begeleid, ook onder de nieuwe aanbestedingswet, afgewisseld met Meervoudig Onderhandse Aanbestedingen. In je CV ontvangen wij graag een overzicht van deze zelfstandig uitgevoerde aanbestedingen;

  • Je hebt kennis van Europese wet- en regelgeving rondom aanbesteden en diverse aanbestedingsmethodieken.

Wensen en competenties

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30 % prijs

  • 70 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Wensen

  • Je hebt een afgeronde opleiding NEVI 2 of Conducto aanbesteden voor gevorderden;

  • Je hebt werkervaring met diverse EU-aanbestedingsprocedures zoals Niet-openbaar/ Concurrentie Gerichte Dialoog/ Dynamisch Aankoop Systeem (DAS);

  • Je hebt werkervaring met aanbestedingen voor vastgoed en of ICT;

  • Je hebt kennis van en werkervaring met het platform Mercell.

Competenties

Jij bent als senior inkoper een schaap met vijf poten. Je bent een betrokken inkoper met aandacht voor alle facetten binnen een aanbestedingstraject. Je bent integer en in staat om de juiste beslissingen te nemen. Je houdt je aan de gemaakte afspraken en neemt je verantwoordelijkheid hierin. Je bent stressbestendig, en weet als geen ander hoe je onder druk knopen kan doorhakken. Je bent betrouwbaar en kan goed samenwerken met verschillende disciplines. Je zoekt verbinding met je interne opdrachtgever voor het vertalen van collegedoelstellingen naar een goede inkoopstrategie.

Je bent communicatief sterk en schakelt als gesprekspartner met gemak tussen een afdelingshoofd, directeur, of iemand uit de uitvoering. Je benadert je contacten hierbij op standvastige en stimulerende wijze. Je weet als geen ander draagvlak te creëren voor de contracten die je sluit. Als senior inkoper denk jij mee in het inkoopproces, neem je initiatief en draag je proactief ideeën aan over hoe we zaken anders, sneller en effectiever kunnen organiseren. Tot slot voel jij je thuis binnen de verschillende bestuurlijke omgevingen en denkt positief kritisch mee om het beste voor Rotterdam binnen te halen.

Organisatie en team

Organisatie

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij. Met de stad als leerschool kun je aan de slag met onderwerpen waar jij van bent en van wilt zijn. Voor en samen met meer dan 630.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Een organisatie die jou de ruimte geeft om te groeien. Die je de vrijheid en verantwoordelijkheid biedt om Rotterdam en jezelf vooruit te helpen.

De afdeling

De afdeling Inkoop en Aanbestedingszaken van het cluster BCO (Bestuurs- en Concernondersteuning) is de stuwende kracht bij het realiseren van inkoopoplossingen. Samen met de clusters maken wij de ambities van de stad waar. Onze afdeling zet in op efficiënt, doelmatig en rechtmatig inkopen van werken, leveringen en diensten.

Daarnaast krijgt het verder professionaliseren van de inkoopfunctie binnen Rotterdam continu aandacht. Onze afdeling acteert op hoog niveau en is verantwoordelijk voor de inkoop van een zeer breed scala aan onderwerpen. Wij ontwikkelen ons steeds meer in de rol van business partner van de clusters, en dankzij jouw expertise en ervaring kunnen we dit proces versnellen.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek
Week 37-2025

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 5 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 45 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2-3
Hybride werken: Ja

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    Wij hanteren een “50% op kantoor” beleid.

  • Verlengingsopties:
    3 x 6 maanden

  • Tariefrange:  
    €90 - €105

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur