Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Informatiemanager Sociaal Domein

Johan de Wittstraat 45, 2242 LV Wassenaar, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

27 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als informatiemanager sociaal domein ga je aan de slag in de veelzijdige rol van processpecialist, projectmanager, informatiearchitect en informatieadviseur. Samen met je collegas en informatiemanagers geef je het informatie- en datamanagement vorm. Innovatie is daarbij een uitgangspunt. De opzet van professionele informatiemanagement levert hier een belangrijke bijdrage aan. De strategie en visie van de gemeente Wassenaar en Voorschoten vertaal je naar een informatiestrategie; Je maakt doorlopend de vertaling van externe ontwikkelingen in de informatiestrategie; Je bent verantwoordelijk voor de samenhang in het gehele informatiedomein; Je geeft vorm aan de innovatie- en digitaliseringsagenda door die te vertalen naar een meerjarige projectenkalender c.q. uitvoeringsprogramma inclusief begroting; Je initieert nieuwe projecten, stelt projectplannen op en geeft leiding aan projectgroepen. Je stuurt I&D professionals aan die een rol vervullen binnen het informatiedomein; Je bent accountmanager en sparringpartner voor de interne stakeholders van Wassenaar en Voorschoten en onze partners in de regio. Je begrijpt de wettelijke opgaven en kaders binnen het Sociaal Domein en de daarmee samenhangende processen. Je bent de adviseur op het terrein van de informatievoorziening. Je volgt de ontwikkelingen bij gemeenten en die van de ketenpartners op de voet, je kent de opgaven en ontwikkeldoelen van de organisaties. Je weet complexe organisatorische vraagstukken te vertalen naar informatiekundige antwoorden. Je bent en blijft daarover in gesprek, analyseert vragen, nieuwe wet- en regelgeving en zoekt samen met de organisaties naar innovatieve oplossingen. Je schrijft daartoe businesscases en brengt op basis daarvan gevraagd en ongevraagd advies uit.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanager binnen het sociaal domein van een gemeentelijke organisatie
  • Bereid om minimaal 3 dagen per week aanwezig te zijn op het gemeentehuis

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo-Bachelor opleiding informatiemanagement of bedrijfskunde (15 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager/business analist binnen het sociaal domein van een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met informatie-architecturen binnen een gemeente (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in het (functioneel) aansturen van professionals en in het leiden van informatieprojecten, duidelijk weergeven in het cv (15 punten).
  • Per 1 oktober 2025 beschikbaar voor 24 uur per week (20 punten)

Competenties

  • Je weet van aanpakken en weet te overtuigen;
  • Je bent communicatief sterk en durft aan te spreken als dat nodig is;
  • Je beschikt over analytisch vermogen, je bent adviesvaardig, resultaatgericht, flexibel en standvastig;
  • Je kan goed prioriteiten stellen en sturen op deze prioriteiten;
  • Gevoel voor humor.

Organisatie en team

Veelzijdig, open en uitdagend! Dat is werken bij Wassenaar. Tel daarbij op dat we de ambitie hebben om een eigentijdse, vernieuwende en professionele organisatie te zijn en je snapt meteen dat we jou hard nodig hebben. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag. Het is een uniek stukje Nederland, waar zon 26.000 mensen wonen. Om de ambitieuze doelstellingen van onze eigentijdse gemeente waar te maken, zijn wij op zoek naar enthousiast talent. Ben jij op zoek naar een boeiende baan? Spreekt onze werkcultuur met de kernwoorden veelzijdig, open en uitdagend jou aan? Dan leren we je graag beter kennen.

Jouw eenheid
De eenheid Informatie- & datamanagement (I&D) faciliteert de collegas in hun werk als het gaat om de inrichting van de ICT infrastructuur (niet alleen de werkstations!) en de omgang met de daarbinnen verwerkte data (archief, beveiliging, privacy en de link naar landelijke voorzieningen). Ook wordt vanuit de eenheid meegewerkt aan de vormgeving van de digitale dienstverlening aan inwoners, bedrijven en maatschappelijke instellingen. I&D is in een gastheerschapsconstructie ondergebracht bij de gemeente Wassenaar. Middels een dienstverleningsovereenkomst (DvO) neemt de gemeente Voorschoten deze diensten ook af.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op woensdag 10 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 1 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 2 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt woensdag 3 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdag
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do. Je bent minimaal voor 60 % van je werkweek fysiek aanwezig in het gemeentekantoor van Wassenaar, het gemeentehuis van Voorschoten of Raadhuis de Paauw. De overige uren kun je in overleg met je directe collegas vanuit thuis invullen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur