Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider renovatie, inrichting en verhuizing Bibliotheek

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 16 tot 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

27 aug 2025

Omschrijving

De Wet stelsel openbare Bibliotheken (Wsob) stelt dat de gemeente verantwoordelijk is voor het lokale bibliotheekwerk. Dit betreft de beschikbaarheid, omvang en kwaliteit van een fysieke bibliotheekvoorziening die de vijf wettelijke maatschappelijke functies van het bibliotheekwerk vervult. De afgelopen periode is er in opdracht van de raad een intensief participatietraject uitgevoerd over de toekomst van de bibliotheek in Leidschendam-Voorburg. Inwoners hebben een duidelijke richting meegegeven voor een innovatieve, ondernemende en toekomstbestendige bibliotheekvoorziening in onze gemeente; de bibliotheek heeft een belangrijke maatschappelijke rol en er is behoefte aan het uitbouwen van de huiskamerkamerfunctie voor iedereen. Daarnaast wordt de bibliotheek als belangrijke voorziening gezien op het gebied van lezen en leren en is er tevens behoefte aan enkele aanpassingen aan de huidige tijd. Inmiddels is het ontwerp vastgesteld en zijn we gestart met de fase van aanbesteden, realiseren en overdragen aan beheer. De gemeente is op zoek naar een projectleider voor deze fase van het project. De bibliotheek zal gaan verhuizen van Fluitpolderplein (hierna Fpp) 5 naar Fpp 12. Fpp 5 en 10 zullen een herbestemming krijgen en Fpp 12 wordt verbouwd en gemoderniseerd. De verhuizing van de bibliotheek staat gepland voor de zomer van 2026.

Gezien de betrokkenheid van veel partijen (intern en extern) en omdat de herbestemming van de oude locatie en de verhuizing van de bibliotheek onderlinge afhankelijkheden vertonen is behoefte aan coordinatie op het proces. De afhankelijkheden zijn zowel praktisch als financieel van aard. De opdracht omvat:

  • Contracteren van de diverse partijen voor de uitvoering van de diverse werkzaamheden;
  • Uitvoering van de renovatie en het inrichten van de betrokken panden (Fpp 10 en 12);
  • Overdracht naar de beheerorganisatie(s).
  • Decharge van het project.

Doel van de opdracht:Het succesvol leiden en coordineren van het verhuis- en renovatieproject van de bibliotheek in Leidschendam-Voorburg, waarbij de bibliotheekvoorziening tijdig en binnen budget wordt gemoderniseerd en verhuisd van Fluitpolderplein 5 naar Fluitpolderplein 12. Dit gebeurt met behoud van de maatschappelijke functies van de bibliotheek, goede afstemming tussen betrokken partijen en een soepele overdracht naar de beheerorganisatie, zodat de bibliotheek vanaf de zomer van 2026 optimaal kan functioneren in de vernieuwde en toekomstbestendige huisvesting.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met procesbegeleiding van projecten met installatietechnische, bouwkundige en inrichtingsaspecten (duidelijk weergegeven in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van Maatschappelijk Vastgoed;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het coordineren van projecten met meerdere interne en externe betrokken partijen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten /renoveren van een locatie voor een bibliotheek (35 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in procesbegeleiding van projecten met installatietechnische, bouwkundige en inrichtingsaspecten (duidelijk weergegeven in het cv) (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in renovatietrajecten (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het begeleiden en uitvoeren van Europese aanbestedingstrajecten (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een ambtelijk/bestuurlijke omgeving (10 punten).

Competenties

  • Verantwoordelijkheid: je komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voorvloeien uit het eigen handelen;
  • Oordeelsvorming: je weegt gegevens en mogelijke handelwijzen in het licht van relevante criteria tegen elkaar af om tot realistische beoordelingen te komen;
  • Regisseren: je brengt belangen, opinies en inbreng van diverse partijen samen, geeft vorm en richting aan (uiteenlopende) samenwerkingsverbanden en realiseert een gemeenschappelijk resultaat;
  • Samenwerken: je voert in een team een opdracht uit en draagt bij aan optimale inzet van leden ten behoeve van het groepsdoel;
  • Resultaatgerichtheid: je formuleert heldere doelstellingen en resultaten en bent er actief op gericht om deze te behalen.

Organisatie en team

OrganisatieEen sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collegas aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

AfdelingWerken voor Stadsbeheer is werken voor een van de meest diverse afdelingen binnen de gemeente. Hier verander je op een creatieve, veilige en duurzame manier de buitenruimte. Zowel boven als onder de grond. We steken de handen uit de mouwen om een omgewaaide boom weg te halen, analyseren verkeersdata en werken aan projecten waarbij we binnen een paar jaar de omgeving veranderen. Kortom, een afdeling vol daadkracht en dynamiek.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 15 september 2025 van 14:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 29 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 1 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 5 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

uren: 16 tot 24

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur