Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Projectsecretaris netcongestie - cluster SO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

30 nov 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw functie

Als projectsecretaris netcongestie bij het team Energiesysteem van de afdeling Duurzaamheid, ben je de rechterhand van de coördineren adviseur netcongestie en de programmamanager energiesysteem. Samen organiseren jullie het behalen van de doelen van de Rotterdamse Aanpak Netcongestie door een stabiele organisatie neer te zetten, de voortgang bij te houden en bijeenkomsten te organiseren. Je biedt daarnaast ook ondersteuning aan de trekkers van de drie lijnen van de Rotterdamse Aanpak Netcongestie bij de organisatorische sturing van de lijnen en de bijbehorende projecten en beleidstrajecten. Kortom, je krijgt een divers pallet aan ondersteunende werkzaamheden. Zorgen voor een prettige samenwerking met de collega’s op de afdeling hoort hier ook bij.

Jouw werkzaamheden zijn in belangrijke mate:

  • Je ondersteunt binnen de Rotterdamse Aanpak Netcongestie de coördinerend adviseur en de trekkers van de sporen bij het organiseren, ontwikkelen en beheren van de interne organisatie;

  • Je ondersteunt de Rotterdamse Aanpak Netcongestie met een overzichtelijke, heldere en kloppende sturing op doelstellingen en activiteiten;

  • Je communiceert tijdig en duidelijk met alle betrokkenen en bent gericht op een excellente uitvoering;

  • Als je kansen ziet voor (proces)verbetering pak je deze proactief op.

Kandidaat omschrijving

Jij bent de organisatorische rots in de branding die helpt om orde te scheppen in de complexe wereld van netcongestie.

Eisen

  • Je hebt minimaal vier jaar werkervaring als projectsecretaris, ondersteuner, officemanager of een vergelijkbare rol.
  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van dienstverlening en management.
  • Je hebt minimaal twee jaar werkervaring bij een overheidsorganisatie.
  • Je hebt aantoonbaar werkervaring met het implementeren van en werken met een Agile aanpak, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt werkervaring met het coördineren en organiseren van strategische bijeenkomsten, zoals heidagen en projectmatige kick-off events;

  • Je hebt werkervaring met het ondersteunen van teams die werken aan de ontwikkeling van elektriciteitsinfrastructuur;

  • Je hebt minimaal twee jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie met meer dan 160.000 inwoners;

  • Je hebt werkervaring met MS Office- 365 applicaties (Word, Outlook, Excel en Powerpoint, Teams, Sharepoint en One Drive).

Competenties

Om te beginnen moet je het leuk vinden om niet in een gespreid bedje terecht te komen. De energietransitie en elektriciteitsnet zijn onderwerpen die sterk in beweging zijn en waar maatschappelijk urgentie wordt gevoeld. Een ideale situatie voor een zelfstandig type, een pionier. Dat betekent ook dat de werkwijze en aanpak binnen het team in beweging zijn. Jij bent de rots in de branding en zorgt voor structuur en rust in deze woelige omgeving. Je bent omgevingsbewust en resultaatgericht; je weet de wensen van de adviseurs waarmee je werkt en partijen in de stad te vertalen naar gedragen oplossingen. We ontwikkelen een Agile werkwijze. Daar heb jij ervaring mee en je kunt meedenken over de ontwikkeling daarvan. Je kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je gaat aan de slag in een team wat aan elektriciteitsinfrastructuur werkt en je bent bekend met het jargon in deze sector.

Organisatie en team

Onze organisatie

De skyline van Rotterdam. De diversiteit aan bedrijven en publieke instellingen. De bereikbaarheid van stad en regio. De internationale handelsgeest, ondernemerskracht, ambitie en daadkracht. Het zijn allemaal voorbeelden van hoe Stadsontwikkeling samenwerkt met bewoners en ondernemers aan de voorspoed van de stad. Sinds 2016 is daar een extra opgave bijgekomen en dat is 'groene groei': vooruitgang die klimaatvriendelijker, beter voor het milieu en op een circulaire gedachte gebouwd is. Stadsontwikkeling bouwt dus aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad. Met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken.

Samen met Rotterdammers en verschillende partners geven we vorm aan de stad en houden we de stad in vorm. Kies jij voor Stadsontwikkeling, dan is de kans groot dat je ideeën ontwikkelt die een duidelijk stempel achterlaten op Rotterdam. Je gaat vernieuwing en vooruitgang dromen, tegelijkertijd zit je zelf aan de knoppen om groei samen met de stad te realiseren. Stadsontwikkeling is er voor mensen die behoeftes zien, de ruimte pakken, ervoor durven gaan en het waarmaken.

De afdeling

De afdeling Duurzaamheid bestaat sinds 2019. We zijn dé plek binnen de gemeente Rotterdam waar alles samenkomt op het gebied van duurzaamheid. We zijn als afdeling verantwoordelijk voor kennisopbouw en -deling. We stimuleren en initiëren nieuwe activiteiten en we signaleren waar beleid schuurt. Omdat de verduurzaming van de stad van ons allemaal is, stimuleert de afdeling dat dit zo veel mogelijk in de primaire processen plaatsvindt. Zo varen we met elkaar een vaste koers voor een duurzaam Rotterdam. Binnen de gemeente met al onze collega's, én in de stad, waar het echte verschil gemaakt wordt. Hoe we dat doen? Bijvoorbeeld aan de hand van ons Klimaat Actieplan Rotterdam, en in de stad onder meer met onze klimaataanjagers, Wijk aan Zet en het burgerberaad.

Werkgeluk vinden we belangrijk. We zijn daar bewust mee bezig en we houden dit via maandelijkse metingen goed bij. Gezellige activiteiten en op z'n tijd een feestje bouwen, horen daar natuurlijk ook bij!

Je wordt onderdeel van het team Energiesysteem. Ons team adviseert burgers, bedrijven en het stadsbestuur over regionaal en stedelijk beleid. Ook adviseren we over projecten binnen het energiesysteem in de stad en de haven. Netcongestie, krapte op het elektriciteitsnet, is daarbij een grote uitdaging. Daarom werken we aan de Rotterdamse Aanpak Netcongestie. Vanzelfsprekend is er intensief contact met andere gemeenten, provincies en het Rijk over de juiste toepassingen en randvoorwaarden voor de energietransitie.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek

Week 46 op locatie of MS Teams

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken wordt er deels vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaats op de volgende locatie: Wilhelminakade 179.

  • Verlengingsopties:
    1 x 12 maanden

  • Tariefrange:  
    €65,00 - €75,00

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    20% - 80%

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.