Begindatum:
9 dec 2025Einddatum:
8 dec 2026Publicatiedatum:
21 nov 2025Als RAD Mendix Advanced Business Engineer werk je mee aan de ontwikkeling van de RAD dienstverlening binnen Rotterdam. De Product Owner is je belangrijkste sparringpartner en je werkt samen met kennishouders van de klant. Je werkt volgens afgesproken (Rotterdamse) standaarden en beleidslijnen en stemt werkzaamheden af. Je signaleert problemen en adviseert proactief over oplossingen. Je verplaatst je in de rol van de klant en vraagt je altijd af of jouw oplossing aan zijn/haar doelstelling bijdraagt.
Dit ga je doen
Vanuit je Mendix ervaring en je kennis van agile/scrum werken lever je een bijdrage aan het ontwikkelen van diverse applicaties, vaak in een ontwikkelteam, ondersteund door een ervaren scrummaster, met andere ervaren Mendix Business Engineers, soms zelfstandig. Omdat je vanuit het centrale RAD Advancedteam werkt lever je ook een bijdrage aan generieke bouwblokken en het uitdragen en toepassen van de ontwikkelconventies van Rotterdam. Wij zoeken een Advanced Business Engineer voor verschillende RAD projecten bij onze business units.
Jij bent van het ontwikkelen en beheer van applicaties. Wil jij als Mendix Advanced Business Engineer het verschil maken in de ontwikkeling van de dienstverlening van een wereldstad? Dan hebben wij de perfecte klus voor jou.
Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding;
Je bent in het bezit van een Mendix Advanced Developer certificaat;
Je hebt minimaal 2,5 jaar ervaring als Mendix Consultant.
De backbone van de organisatie. Dat zijn wij.
Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO) is de Haarlemmerolie van de gemeentelijke organisatie. Wij zorgen ervoor dat ruim 14.000 collega's en het college van burgemeester en wethouders elke dag het beste uit zichzelf kunnen halen voor de stad. We worden vaak de backbone van de gemeentelijke organisatie 'het concern' genoemd, in de praktijk is dat misschien zo, maar wij hebben slechts een bescheiden rol. Het zijn onze collega's van andere organisatieonderdelen die wij in de schijnwerpers willen zetten zodat de stad op hen kan rekenen.
Waar wij van zijn
BCO is misschien wel de meest diverse club van het concern. Bij ons lopen advocaten, accountants, inkopers en IT'ers rond, maar ook loopbaancoaches, recruiters, evenementenorganisatoren, nieuwsmakers, bestuursvoorlichters en communicatieadviseurs. Samen vormen we de staforganisatie van de gemeente Rotterdam. Adviseren en faciliteren zit in ons DNA. Waar nodig innoveren we of stropen we de mouwen op en helpen we een handje mee. Wij zijn dus van heel veel en dat maakt het zo spannend om voor BCO te werken. Je werkt bij ons letterlijk in de haarvaten van de organisatie.
Concreet gaan wij over:
juridische, financiële en personeelszaken;
communicatie en bestuursvoorlichting;
leveranciersnetwerken en inkoopcontracten;
persoonlijke ontwikkeling en carrièrebegeleiding;
huisvesting en onderzoek;
ondersteunen en adviseren van het bestuur (B&W).
Rotterdam heeft de grootste ICT-afdeling in gemeenteland. Honderden collega's houden zich dagelijks bezig met het beheren, beveiligen en (door)ontwikkelen van alle ICT-dienstverlening. Zowel binnen de organisatie als in de stad. We werken met de meest geavanceerde technologieën om Rotterdam beter en innovatiever te maken. Sinds januari 2018 werken we met Rapid Application Development (RAD) op het Mendix platform, waarbij we samen met de business units (clusters) processen modelleren en applicaties maken in meerdere BizzDevOps teams, die worden ondersteund door een centraal RAD Advanced team.
Als RAD Mendix Advanced business engineer kom je te werken bij het cluster Bestuurs- en Concern-ondersteuning van de gemeente. De functie is onderdeel van de afdeling Klanttoepassingen, team Software Ontwikkeling RAD van de directie IIFO (Informatie, Innovatie, Facilitair en Onderzoek). Je leidinggevende is de teamleider Software Ontwikkeling RAD, de dagelijkse afstemming doe je met de RAD-coördinator.
Data voor verificatiegesprek: Week 49 op locatie of via MS Teams
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Thuiswerkbeleid:
In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op Zuiderparkweg 300.
Verlengingsopties:
1 x 12 maanden
Tariefrange:
€92,00 - €100,00
Verhouding prijs/kwaliteit:
10% - 90%