Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Medewerker Publieksreacties Parkeren - cluster SO

Kleinpolderplein 5, Rotterdam

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

20 nov 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij iemand die parkeervragen met gemak in goede banen leidt? Als Medewerker Publieksreacties Parkeren ben jij de schakel tussen inwoners en de stad. Jij zorgt dat iedereen weer vooruit kan – ook als het even vastloopt.

Jouw functie

Als Medewerker Publieksreacties Parkeren ben je samen met het team verantwoordelijk voor een optimale registratie en behandeling van publieksreacties en restitutieverzoeken op het gebied van de gemeentelijke parkeerproducten. Je signaleert knelpunten en indien mogelijk adviseer je de productmanagers over verbeteringen van de producten, om daarmee herhaling van binnenkomende reacties te minimaliseren. Denk daarbij aan het aanpassen van communicatie-uitingen op de website.

Je beoordeelt of de binnenkomende reacties, vragen en verzoeken op de juiste afdeling zijn beland om te behandelen en herverdeelt deze waar nodig en in overleg naar de juiste afdeling. Je handelt de reacties, vragen en verzoeken binnen het domein van onze afdeling volledig en zoveel mogelijk zelfstandig af en bewaakt de afhandeltermijn. Je zet daarbij verschillende aanpakken in, waaronder het raadplegen van bronbestanden en het verzamelen van informatie en adviezen bij collega's. Ter afhandeling maak je keuzes tussen het opstellen en versturen van een e-mail, een brief of telefonisch.

In jouw takenpakket zit het gehele proces rondom restitutieverzoeken. Je levert daarnaast een bijdrage aan het continue ontwikkelen van de processen rond restitutieaanvragen, het behandelen van publieksreacties en het opstellen en publiceren van verkeersbesluiten, met als doel zo efficiënt mogelijk te werken en het aantal binnenkomende reacties tot een minimum te beperken.

Eisen

  • Je hebt minimaal een hbo-opleiding afgerond;

  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met het mondeling en schriftelijk te woord staan van burgers/particulieren;

  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met het werken binnen een gemeentelijke overheid.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt werkervaring op het vakgebied van klachtafhandeling, restitutieverzoeken en/of verkeersbesluiten;

  • Je hebt werkervaring bij de afdeling Parkeren bij een gemeente als behandelaar van vragen en klachten van burgers;

  • Je hebt kennis van digitale parkeerapplicaties, bijvoorbeeld Parksaver;

  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente met meer dan 165.000 inwoners, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Competenties

Je hebt een klantgerichte instelling en bent in staat om te gaan met burgers die mogelijk emotioneel kunnen zijn in hun uitingen en houdt daarbij feiten en beleving uit elkaar. Je bent een kei in mondelinge en schriftelijke communicatie. Zo ben je empathisch naar burgers en voer je gesprekken op een warme, maar zakelijke manier. Je bent in staat actief te luisteren en je beschikt over goede adviesvaardigheden. Je kunt zowel in teamverband als zelfstandig uit de voeten en je hebt affiniteit en ervaring met ICT-systemen. Je hebt een sterk verantwoordelijkheidsgevoel en je weet van aanpakken. Toch blijf je kritisch op je werk en blijf je accuraat. Je bent digitaal vaardig en bent in staat ook burgers te ondersteunen bij digitale vraagstukken, zoals het gebruik van de bezoekers-app.

Organisatie en team

Onze organisatie

Afdeling Parkeren is onderdeel van cluster Stadsbeheer binnen de gemeente Rotterdam. De medewerkers van het cluster Stadsbeheer steken elke dag letterlijk de handen uit de mouwen voor een leefbare stad. Ze willen maar één ding: Rotterdam schoon, veilig en netjes houden. Binnen Stadsbeheer werken de handhavers hieraan mee; helpen zij bewoners en bezoekers en grijpen in als mensen zich niet aan regels of afspraken houden. Op die manier werken we aan veiligheid en leefbaarheid voor iedereen in Rotterdam.

De afdeling

De afdeling Parkeren is onderdeel van Toezicht & Handhaving. De afdeling is verantwoordelijk voor beheer en exploitatie van de gemeentelijke parkeervoorzieningen (betaald parkeren op straat, openbare garages en stallingsgarages, P+R-terreinen, openbare fietsenstallingen en fietstrommels). Wij geven richting en uitvoering aan het Rotterdamse parkeerbeleid. Enerzijds vertalen wij het strategisch beleid naar producten, anderzijds initiëren we vernieuwingen en stellen we kaders voor beheer en uitvoering.

Met een klantgerichte aanpak zorgen wij voor een goede verdeling van de schaarse parkeercapaciteit tussen bewoners, bedrijven en bezoekers, in het belang van leefbaarheid en bereikbaarheid van Rotterdam.
Innovatie, ICT en marketing worden steeds belangrijker om onze parkeerproducten zo klantvriendelijk en efficiënt mogelijk in de markt te zetten.

Team Publieksreacties maakt onderdeel uit van Productmanagement (ongeveer 30 medewerkers) en bestaat uit ongeveer 5 collega's met een verschillend takenpakket.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Planning gesprek

Week 49/50

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Werklocatie:  
    Kleinpolderplein 5

  • Verlengingsopties:
    2 x 6 maanden

  • Tariefrange:  
    €65 - €75

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr