Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Juridisch adviseur Huur Vastgoed - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

25 nov 2024

Einddatum:

25 feb 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw functie

Juridisch adviseren, primair op huur en verhuur van panden, ten behoeve van de gemeente. Dit kunnen zowel woningen als kantoren of bedrijfspanden zijn.

Als Juridisch Adviseur Vastgoed adviseer je de collega's van de afdeling Vastgoed (afdelingshoofden, teamleiders, projectleiders en medewerkers) binnen het cluster Stadsontwikkeling over de meest uiteenlopende vraagstukken op het gebied van contractenrecht, goederenrecht, huurrecht en onderwijshuisvesting. Je wordt betrokken bij vragen over lopende huurovereenkomsten en het sluiten van nieuwe huurovereenkomsten.

Eisen

  • Je beschikt over een afgeronde Master Rechtsgeleerdheid.
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met juridische advisering in het huurrecht., opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt ervaring in het opstellen van huurovereenkomsten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt een aanvullende opleiding afgerond op het gebied van vastgoed en/of huurrecht.
  • Je hebt ervaring met het opstellen van contracten op het gebied van vastgoed vanuit werkervaring bij een gemeentelijke organisatie of vanuit de advocatuur.
  • Je hebt ervaring met onderwijshuisvesting.

Competenties

  • Als juridisch adviseur huurrecht en vastgoed ben je deskundig, collegiaal, en oplossingsgericht.
  • Daarnaast ben je natuurlijk klantvriendelijk, stressbestending en ben je betrouwbaar in het nakomen van afspraken.
  • Met jouw kennis kun je snel en gericht juridisch adviseren over zaken die spelen binnen het werkveld van de Gemeentelijke afdeling vastgoed.
  • Politiek- bestuurlijke en praktische elementen laat je daarin bewust meewegen maar laat je nooit van doorslaggevend belang zijn.
  • Om dat te bereiken ben je omgevingsbewust en oplossingsgericht, jij hebt namelijk oog voor de doelstellingen van je opdrachtgevers en denkt in juridische mogelijkheden en oplossingen in plaats van belemmeringen.
  • Verder ben je resultaatgericht, adviesvaardig maar ook klantgericht, jij toont namelijk betrokkenheid bij elk vraagstuk en neemt je verantwoordelijkheid in de begeleiding tot het juridische vraagstuk is afgerond.
  • Tot slot ben jij de jurist in de voorhoede, je zorgt namelijk dat je vooraan in de adviesprocessen betrokken raakt en niet achteraf.
  • Uiteraard ben je communicatief vaardig in de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Organisatie en team

De afdeling

Je werkt samen met twee collega-adviseurs en maakt deel uit van een team van 25 adviseurs. De gemeente Rotterdam is eigenaar van een aanzienlijke hoeveelheid grond- en waterpercelen en vastgoed. Denk aan scholen, sportaccommodaties, buurthuizen en theaters. Maar ook aan woningen, winkels, jachthavens, parkeergarages, kantoren en bedrijfshuisvesting. De gemeentelijke vastgoedportefeuille ligt verspreid over de hele stad en omvat meer dan 2500 objecten.

Onze organisatie

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven, waaronder de woningbouwopgave en huisvestingsvraagstukken. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek: Week 47 op locatie.

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Procedure

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 40% prijs
  • 60% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Inschrijvingen

Inschrijver kan 2 kandidaten aanbieden. Elke inschrijving is bedoeld voor één kandidaat. Inschrijver dient per kandidaat een aparte offerte in te dienen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr