Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Haarlemmermeer
Logo van Gemeente Haarlemmermeer

Aanbestedingsjurist

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Sluit over 20 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2027

Uren per week:

10

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief 150Opdracht uren 10
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Binnen gemeente Haarlemmermeer is inkoop een belangrijk thema. In steeds meer projecten is een inkoopadviseur vanaf het begin betrokken. Zij denken mee over hoe inkoop kan bijdragen aan het realiseren van te behalen resultaten en het op de juiste manier doorlopen van het inkoopproces. Team Inkoop bestaat uit een teammanager Inkoop, acht inkoopadviseurs, twee contractbeheerders en een inkoopanalist. We zijn een ervaren groep actieve gemotiveerde zelfstandige collegas die ieder doelgericht en betrokken een ander deel van de organisatie bijstaat op het gebied van inkoop. Team inkoop maakt deel uit van het cluster Inkoop en Juridische Zaken.

Als aanbestedingsjurist ben je een onafhankelijke essentiele schakel en strategische sparringpartner van de collegas van team Inkoop over de juridische mogelijkheden en beperkingen van het aanbestedingsrecht. Je denkt mee over aanbestedingsrechtelijke vraagstukken en adviseert in begrijpelijke taal zowel doelmatige als rechtmatige oplossingen. Je adviezen kunnen gaan over alle inkoopprocedures en aanbestedingen (sociaal, fysiek en bedrijfsvoering) van gemeente Haarlemmermeer, waarbij de focus zal liggen op Europese aanbestedingen. Daarnaast ben jij in the lead waar het de afhandeling van klachten over aanbestedingen betreft.

Werkzaamheden

  • Het bepalen van de juiste aanbestedingsprocedure
  • Opstellen van geschiktheidseisen en uitsluitingsgronden
  • Inrichten van de beoordelingssystematiek
  • Beantwoording van vragen ten behoeve van de Nota van Inlichtingen
  • Ondersteuning bij uitsluitingsvraagstukken, beoordeling en motivering
  • Ondersteunen van projectteams bij complexe aanbestedingen en op verzoek tegenlezen van de aanbestedingsdocumenten
  • Vragen beantwoorden met betrekking tot samenwerkingen en inbesteding
  • Afhandelen klachten omtrent aanbestedingen conform klachtenregeling Haarlemmermeer
  • Delen en toelichten van relevante jurisprudentie en wijzigingen in de aanbestedingswet- en regelgeving.
  • Op verzoek verzorgen van kennissessies voor het inkoopteam.

Eisen

  • een WO-diploma Rechtsgeleerdheid.
  • minimaal 3 jaar werkervaring als aanbestedingsjurist
  • adequate kennis van wet- en regelgeving, ontwikkelingen en jurisprudentie op het gebied van aanbestedingsrecht;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aanvullende vakken of opleidingen op het gebied van aanbestedings- en/of contractrecht zijn een pre;
  • ervaring met het begeleiden van (Europese) aanbestedingen is een pre.

Competenties

  • uitstekende communicatieve vaardigheden
  • adviseert in een proactieve manier in begrijpelijke taal zowel doelmatige als rechtmatige oplossingen
  • vermogen tot dejuridisering
  • politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • durft collegas stevig te adviseren
  • schrijfstijl is helder en compact
  • verbaal sterk uitdrukken
  • flexibel
  • pragmatisch
  • organisatiesensitief
  • besluitvaardig

Organisatie en team

Binnen gemeente Haarlemmermeer is inkoop een belangrijk thema. In steeds meer projecten is een inkoopadviseur vanaf het begin betrokken. Zij denken mee over hoe inkoop kan bijdragen aan het realiseren van te behalen resultaten en het op de juiste manier doorlopen van het inkoopproces. Team Inkoop bestaat uit een teammanager Inkoop, acht inkoopadviseurs, twee contractbeheerders en een inkoopanalist. We zijn een ervaren groep actieve gemotiveerde zelfstandige collegas die ieder doelgericht en betrokken een ander deel van de organisatie bijstaat op het gebied van inkoop. Team inkoop maakt deel uit van het cluster Inkoop en Juridische Zaken.

Gespreksinformatie

De interviews worden zo veel mogelijk gepland op 4 december.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Je werkt vanuit een locatie in Nederland en bent op verzoek incidenteel/ een paar keer per jaar aanwezig in Hoofddorp. Bij afwezigheid i.v.m. bijvoorbeeld vakanties of ziekte zorgt opdrachtnemer voor gelijkwaardige tijdelijke vervanging. Per aanbieder max 1 kandidaat aanbieden. Op deze opdracht zijn van toepassing de Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Haarlemmermeer 2025; Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr