Logo van Rijksvastgoedbedrijf (RVB)
Logo van Rijksvastgoedbedrijf (RVB)

Inspecteur / Medewerker Toezicht

Korte Voorhout 7, 2511 CW Den Haag, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 nov 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Aanleiding

Het uitvoeren van inspecties t.b.v. de meerjaren onderhoudsplannen van onze vastgoedportefeuille volgens de inspectiemethodieken NEN2760 en/of RVB BOEI.

Opdracht omschrijving

De werktuigbouwkundig inspecteur maakt deel uit van een inspectieteam, doorgaans bestaande uit drie collega's. Het trio bestaat uit een Elektrotechniek-Bouwkunde-Werktuigbouwkunde Inspecteur. De ingehuurde medewerker conformeert zich aan de gehanteerde RVB werkwijze en reist daarbij met regelmaat naar de te inspecteren objecten en installaties die landelijk verspreid liggen. Dit zijn hoofdzakelijk locaties van Defensie in het noorden van Nederland.
Samen met de 2 collega's van de andere disciplines levert de inspecteur een integraal inspectierapport op. Enkele dagen per week is ingeruimd voor het voorbereiden van inspecties en/of het uitwerken van de inspectiegegevens.

Positie
Je legt verantwoording af aan de programmamanager cluster Inspecties.

Werkzaamheden
Omschrijving van de uit te voeren werkzaamheden, te behalen resultaten en te onderhouden contacten (niet onder leiding en toezicht van het Rijksvastgoedbedrijf).

Je werkt volgens de NEN2760 methodiek en mogelijk vanaf medio 2025 met de BOEI2.0 methodiek waarbij je jouw resultaat verwerkt in RVB systemen. De contacten die je onderhoud zijn voornamelijk met het RVB inspectieteam. tevens met contactpersonen op de te inspecteren locaties om te zorgen voor toegang tot gebouwen/ruimtes en verkrijgen van relevante informatie t.b.v. je inspectierapport.

Eisen

Aanbiedingen dienen vergezeld te gaan van een cv waarmee de kandidaat aantoont te voldoen aan de eisen 1, 2 en de wensen.

LET OP: onderbouw in uw cv voor eis 1 en 2 hoe en op welke wijze u voldoet. Bij het ontbreken van een of meer minimumeisen voldoet het cv niet. Voorts neemt de kandidaat in zijn aanbieding een verklaring op met betrekking tot de overige eisen.

  • De kandidaat beschikt over minimaal HBO werk en denkniveau, heeft kennis van en ervaring met inspectiemethodieken en is Hobéon/Sertum gecertificeerd in de Wtb discipline.

  • De kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met het opstellen van inspectierapporten in de gevraagde vakdiscipline (werktuigbouwkunde) en inspectiemethodieken.

  • De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid deze op eigen kosten te behalen binnen drie weken na startdatum opdracht.

  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.

  • Het maximum uurtarief voor deze opdracht is € 95 all in, excl. btw.

  • Benoem duidelijk in het cv bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4.

    De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op het bijgevoegde aanbiedingsformat (zie bijlage 1), dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties.

    * De offerte is uitgebracht in PDF conform de richtlijnen van de Wet AVG (zie bijzonderheden).

  • De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische en inspectiehulpmiddelen. De hulpmiddelen, m.u.v. een device voor verwerken van inspectiegegevens, worden niet door Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld.

    Onder hulpmiddelen vallen o.a. mobiele telefoon, computer, laptop, tablet, vervoer, meetapparatuur, camera, ladder, klimmaterieel.

  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale (leveranciers)dossier.

  • In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 2 weken na start van de opdracht.

Wensen en competenties

De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet.

Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op dit document, dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen).

LET OP: de beoordelingscommissie baseert haar oordeel niet op het cv. Het cv dient slechts om aan te tonen dat de kandidaat voldoet aan de minimumeisen.  

Weging
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die op basis van de beoordelingsmatrix de aanbieding heeft gedaan met de beste prijs-kwaliteitsverhouding. De maximumscore voor prijs en kwaliteit tezamen is 100 punten, waarbij de prijs voor 20 % en kwaliteit voor 80 % meetelt.

Wensen

  • Mate van ervaring met en kennis van softwaresystemen;
    35p

    • Mate van ervaring met het verwerken van inspectiegegevens in daarvoor bestemde applicaties).

  • Mate van ervaring met inspecties van overheidsgebouwen;
    20p

    • Mate van ervaring met het uitvoeren van inspecties bij defensie vastgoed;

    • Mate van ervaring met het uitvoeren van inspecties bij Rijksvastgoed.

  • Mate van aantoonbare vakdiscipline.
    25p

    • Beschikt over Hobeon/Sertum certificering (inspectie) voor de andere disciplines Electrotechniek of Bouwkunde).

Organisatie en team

Rijksvastgoedbedrijf

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met 'We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.'

Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.

Directie Vastgoedbeheer

De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties en terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf, zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand.

Afdeling Assetmanagement

De afdeling Assetmanagement vervult de eigenaars- of verhuurdersrol van panden en object van het Rijksvastgoedbedrijf. Voor de Rijksportefeuille is het Rijksvastgoedbedrijf eigenaar van het vastgoed met alle daarbij behorende rechten en plichten. Voor de Defensieportefeuille treedt het Rijksvastgoedbedrijf op namens de materieelbeheerder van het vastgoed. De afdeling is onderverdeeld in acht secties: Asset Kantoren, Asset Justitie, Veiligheid & Rechtspraak, Asset Specialties en Bijzondere Specialties, Asset Defensie, Inspecties en Instandhouding, Omgevingsmanagement, Natuur & Landschap en Relatiemanagement.

Bij de afdeling Assetmanagement werken zo'n 250 gedreven professionals Wat ons bindt? Onze uitgebreide kennis, hoge betrokkenheid en de motivatie om graag een stap extra zetten om de gebruikers van onze panden te geven wat ze nodig hebben. Klanttevredenheid staat dan ook voorop in alles wat we doen. Dit alles zorgt ervoor dat we keer op keer hoge kwaliteit leveren in al onze secties.

Sectie Inspecties en Instandhouding – cluster Inspecties

Deze sectie is verantwoordelijk voor het (laten) uitvoeren van inspecties en de steekproefsgewijze audits hierop. Op basis van deze inspecties worden de onderhoudsprogramma's voor de korte en de lange termijn opgesteld.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek: Ja, in overleg met de inlenend manager

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Screening
Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij 'Naam organisatie' dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel.

Werklocatie
Korte Voorhout 7, Den Haag. (De meeste werkzaamheden vinden plaats vanuit op een te inspecteren locatie en kantoor/thuis).

Optie op verlenging
2 opties van (elk) maximaal 6 maanden.

CV/document
Er kan in totaal 1 document worden geüpload. Het CV en de beschrijving van de wensen kunnen worden samengevoegd in 1 document, waardoor er een bestand (van maximaal 10 pagina’s A4) geüpload kan worden.

  • De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

  • De werkervaring en afgeronde opleidingen zoals gevraagd in de eisen moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem de functie, bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj].

  • De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het cv van de kandidaat. Noem de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot aftrek van punten.

Aan te leveren documenten:

  • GVA verklaring,

  • bewijs van verzekering,

  • beroepsaansprakelijkheid (alleen voor ZZP/ZZP via intermediair),

  • bedrijfsaansprakelijkheid,

  • VOG verklaring,

  • formulier Integriteitsverklaring,

  • formulier nevenwerkzaamheden,

  • bewijs KvK inschrijving,

  • de bijlage Model Integriteitsverklaring Rijk voor externen.

Integriteit
Het is niet toegestaan de opdrachtgevende organisatie (rechtstreeks) te benaderen met betrekking tot deze aanvraag. Iedere poging tot positieve of negatieve beïnvloeding - op welke manier dan ook - van de bij de procedure betrokken medewerkers zal leiden tot uitsluiting van deelname.

Screening
Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij ‘Naam organisatie’ dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel.

Bijzonderheden
* AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.