Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Functioneel Beheerder Financial Audit

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

2 dec 2024

Einddatum:

2 jun 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw functie

Het doel van de Functioneel Beheerder Financial Audit is ervoor zorgen dat het auditpakket EQili, de selfserviceomgeving Cognos en de selfservice Power-BI omgeving de diverse gewenste auditprocessen optimaal ondersteunen, zowel voor medewerkers, leidinggevenden als audittees. Dit omvat het continu verbeteren van de gebruikerservaring, het waarborgen van de integriteit en betrouwbaarheid van gegevens, en het ondersteunen van de audit-processen Door efficiënt beheer draagt de functioneel beheerder bij aan een soepel verlopende Audit-werking, het verhogen van de productiviteit van de audit-professionals, en het behalen van bredere organisatorische doelstellingen. Door dit doel wordt de brug geslagen tussen technologie en audit-behoeften, en wordt er gezorgd voor een stabiele en toekomstbestendige audit-infrastructuur.

Werkzaamheden

Je taken bestaan op hoofdlijn uit de volgende onderdelen:

  1. Dagelijks incidentmanagement
    a. Afhandelen van gebruikersvragen
    b. Oplossen van issues
  2. Changemanagement van de audit-applicatie en de interfaces
    a. Adviseren van de organisatie over releases en wijzigingen, opmaken van impactanalyses.
    b. Uitvoeren van functionele acceptatietesten en de regie voeren over gebruikersacceptatietesten.
    c. Uitvoeren van ketentesten indien changes impact hebben op koppelingen/doorleveringen van gegevens.
    d. Procesverbetering t.b.v. foutloze, vereenvoudiging en snellere verwerking.
    e. Ontvangen en verwerken van gegevens.
  3. Participatie in projecten waarin verbeteringen voor het audit-systeem worden gedaan.
  4. Nauwe samenwerking met collega's (binnen FA en andere afdelingen) om de continuïteit, werking en stabilisatie van het auditpakket en datalevering te borgen.
  5. Behoeften van de gebruikers en organisatie vertalen naar wensen en wijzigingen binnen de applicatie o.a. door het opstellen van impactanalyses en functionele specificaties/requirements.
  6. Faciliteren van processen gericht op het effectief en efficiënt invoeren van wijzigingen in de applicatie.
  7. Organiseren van acceptatietesten en het in productie nemen van nieuwe releases of
  8. Vastleggen van de ingerichte functionaliteiten en in samenwerking met collega's verzorgen van de gebruikersinstructies van de HR-applicaties.
  9. Bijdragen leveren aan in- en externe rapportages, verslaglegging en verantwoording, en faciliteert management- en stuurinformatie.
  10. De gebruikers/organisatie op een efficiënte manier ondersteuning bieden.
  11. Regelmatig overleg op operationeel niveau met leverancier(s).

Eisen

  • Je hebt 3 jaar werkervaring als functioneel beheerder;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het uitvoeren van testen;
  • Je hebt ervaring met werken volgens Agile/Scrum, BiSL, ITIL. Methodieken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt ervaring met EQili als softwarepakket;
  • Je hebt ervaring met Cognos BI;
  • Je hebt ervaring met Power BI;
  • Je hebt ervaring in een soortgelijke functie binnen een gemeentelijke organisatie.

Competenties

Jij bent onze collega die service- en kwaliteitsgericht is en die een proactieve houding heeft. Je kunt anticiperen op ontwikkelingen die gaande zijn. Je werkt resultaatgericht en gestructureerd.

Organisatie en team

De afdeling

De gemeente Rotterdam wil haar doelen zo goed mogelijk realiseren met de beschikbare middelen. Directie Concern Audit en Middelen en Control (CAMC) is er om de organisatie en bestuur te adviseren bij en toe te zien op het sturen, beheersen en verantwoorden, zodat de doelen voor Rotterdam gerealiseerd kunnen worden. De directie valt rechtstreeks onder de algemeen directeur van de gemeente Rotterdam en wordt aangestuurd door de concerncontroller.

De afdeling Financial Audit is één van de afdelingen van de directie CAMC en bestaat uit ca. 40 fte. De afdeling bestaat uit 3 teams, elk aangestuurd door een coördinator. De omvang per team bedraagt ca. 10-15 fte.

Onze organisatie

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Binnen Directie Concern Audit en Middelen en Control houden we daarbij onder andere focus op de getrouwheid en rechtmatigheid van bestede middelen.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek: Week 48/49

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Procedure

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30% prijs
  • 70% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Inschrijvingen
Inschrijver kan één kandidaat aanbieden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr