Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Medewerker Financiële Projectbeheersing - cluster SO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

15 dec 2025

Einddatum:

14 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 nov 2025
Opdracht tarief 82Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als medewerker FBP ondersteun jij de projectmanagers en -leiders van het cluster SO bij het uitstekend in orde maken en houden van de financiële projectadministratie. Je streeft hierbij natuurlijk naar een collegiale en dienstverlenende samenwerking binnen het projectteam. Je bent echter ook bereid om proactief en kritisch te adviseren wanneer de situatie daarom vraagt. Kortom; jij levert maatwerk en voelt precies aan wat er vanuit jouw rol als expert op het gebied van financiële projectadministratie nodig is.

Als gewaardeerd onderdeel van de Rotterdamse projectenorganisatie lever jij een belangrijk aandeel in de ontwikkeling van de stad. Dit doe je onder andere door op uitstekende wijze vorm en inhoud te geven aan een gevarieerd scala aan taken en verantwoordelijkheden waarvan de onderstaande de belangrijkste zijn:
  • Het samenstellen en bewaken van het financieel dossier.
  • Het uitvoeren van complexe administratieve werkzaamheden in de (digitale) projectenadministratie.
  • Het zorgdragen voor de juiste inrichting van de projectadministratie.
  • Het controleren van aangeleverde gegevens op juistheid en het ondernemen van actie bij afwijkingen.
  • Het opstellen voortgangsrapportages, prognoses en overige informatieoverzichten.
  • Het beantwoorden van dagelijkse vragen m.b.t. administratieve zaken en procedures.
  • Het signaleren van knelpunten en ontwikkelingen om op basis hiervan verbetervoorstellen te doen.

Eisen

  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring als financieel medewerker of vergelijkbaar, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Je hebt werkervaring met het rapporteren van financiële gegevens en het analyseren van data.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring met projectmanagement.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring binnen de gemeentelijke overheid, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt ervaring met Projectmatig Creëren (PMC).
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente met minimaal 165.000 inwoners, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Je hebt ervaring met de systemen Oracle Cloud en Cognos.

Competenties

  • Jij bent een financiële en administratieve duizendpoot die allereerst uitstekend in staat is accuraat te werk te gaan.
  • Op basis van jouw analyses weet jij goed onderbouwde adviezen te geven.
  • Je blinkt dan ook uit in jouw analytisch vermogen en adviesvaardigheden.
  • Tevens weet jij jouw bevindingen op correcte manier over te brengen.
  • Je beschikt dan ook over uitstekende communicatieve en ICT-vaardigheden.

Organisatie en team

De afdeling Financiële Beheersing Projecten (FBP)

FBP is een nieuwe afdeling, opgericht vanuit de directieopdracht om de financiële projectbeheersing binnen het cluster Stadsontwikkeling verder te professionaliseren. Organisatorisch wordt FBP gevormd door twee nauw verbonden teams, te weten Financiële Beheersing (FB) en Kwaliteit en Borging (K&B). Elk van deze teams is vol in ontwikkeling en draagt op een eigen strategische wijze bij aan de totstandkoming van de beoogde organisatiedoelen.

Het team K&B is geformeerd vanuit de doelstelling om de kwaliteit van de processen en programma's gebonden aan de financiële projectbeheersing binnen Stadsontwikkeling te borgen en ontwikkelen. Het werkveld is hierbij breed, de expertise veelzijdig en de rol strategisch, verbindend en beleidsvormend. Zo ligt er een focus op kwaliteitscoördinatie, het beheren en ontwikkeling van de RSPW, de P&C-cyclus en het auditprogramma. Dit alles vanzelfsprekend in nauwe samenwerking met onze belangrijkste partners

Ten grondslag aan de oprichting van het team FB ligt het streven om de kwaliteit van de financiële projectbeheersing en projectadministratie binnen Stadsontwikkeling op projectniveau te optimaliseren. De financiële projectbeheersers nemen behoeftegericht deel aan projectteams vanuit een complementaire dubbelrol van proactieve professional enerzijds en dienstverlenende partner anderzijds. Als deskundige, initiatiefrijke en verbindende financials vormen zij hierbij de administratieve slagkracht en het financieel geweten binnen een project. Bovendien dragen zij de verantwoordelijkheid voor 1º lijns projectcontrol.

Waar kom je terecht?

Als Medewerker FBP Kom je terecht bij team Financiële Beheersing. We zijn een warm, enthousiast en gezellig team dat wordt gevormd door 25 eigenwijze professionals met het hart op de tong. De hoge mate van deskundigheid en verantwoordelijkheidsgevoel maakt dat we samenwerken op basis van vrijheid, ruimte en vertrouwen. Hard werken staat hierbij voorop maar we nemen ook de ruimte om samen te ontspannen, van elkaar te leren en gezond te blijven.

Onze organisatie

Je komt terecht bij het cluster Bij Stadsontwikkeling van de Gemeente Rotterdam. We werken daar elke dag met trots en passie voor Rotterdam. We zijn trots op Rotterdammers, met hun roots in alle delen van de wereld. Op onze wereldhaven, op onze skyline, op onze moderne architectuur en op ons internationale netwerk. Op onze Rotterdamse ondernemerskracht, ambitie en daadkracht, waar het draait om kansen creëren en kansen nemen. Kortom, op onze stad die altijd in verandering en nooit af is, met al zijn creativiteit, contrast en eigenzinnigheid.

Binnen het cluster Stadsontwikkeling ben je onderdeel van de directie Projectmanagement en engineering. De directie PME is verantwoordelijk voor professioneel project- proces- en programmamanagement en hoogstaand technisch advies voor de fysieke opgaves in de stad. De opgaves spelen zich af in de verschillende fasen van een project (van initiatief tot en met uitvoering) en kunnen uiteenlopen van kleinschalige- tot grote ontwikkelingen. PME levert als uitvoeringspartner de juiste mensen, met de juiste vaardigheden, op het juiste moment. Expertisevelden zijn onder andere gebiedsontwikkelingen, duurzaamheidsopgaven, vastgoedprojecten, infrastructurele projecten en buitenruimteprojecten.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek: Week 49/50

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Procedure
Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
  • 40% prijs
  • 60% kwaliteit
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr