Communicatieadviseur - Directie Veiligheid

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 Zuid-Holland

Begindatum:

31 okt 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

7 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving van de opdracht

In verband met het aanstaande zwangerschapsverlof van één van onze teamleden zoeken we een communicatietalent met hart voor Rotterdam en haar bewoners. Je werkt samen met een team van communicatieadviseurs bij het cluster Veiligheid. Als adviseur in ons team ben je breed inzetbaar. Het geven van communicatieadvies, het schrijven en uitvoeren van communicatieplannen, realisatie van middelen en het schrijven van (web)teksten (nieuwsbrieven, artikelen) zijn onderdeel van jouw afwisselende en boeiende werkpakket.

Kandidaat omschrijving

In deze uitdagende opdracht ga je zelfstandig aan de slag met communicatieprojecten (zoals aanpak woonoverlast en High Impact Crimes). Daarnaast werk je samen met je (communicatie)collega’s aan thema’s als ondermijning, jeugdcriminaliteit, weerbaarheid en haven.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde Hbo-opleiding op het gebied van communicatie;

  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring in het vakgebied;

  • Je hebt kennis van en ervaring in het veiligheidsdomein;

  • Je hebt ervaring in het adviseren van interne opdrachtgevers en het aansturen en begeleiden van in- en externe leveranciers;

  • Je hebt ervaring met het zelfstandig ontwikkelen en realiseren van communicatiecampagnes.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt ervaring met het werken binnen de (semi) overheid.

Competenties

Jij bent een stevige, proactieve, doortastende en resultaatgerichte senior communicatieadviseur. Iemand die in staat is om te excelleren op verschillende themagebieden en flexibel inzetbaar is. Iemand die niet bang is om in een moeilijk en onbekend project te stappen. Je hebt goed ontwikkelde adviesvaardigheden, bent niet bang om je mening te uiten en neemt graag de regie. Je bent ook bereid om je te verdiepen in de inhoud. Tot slot ben je in staat ‘informatie’ om te zetten in pakkende en goede leesbare teksten.

Organisatie en team

Organisatie

Directie Veiligheid werkt samen met partners aan een veilige stad om in te wonen en in te werken. Gebeurtenissen in de wereld en dichter bij huis hebben effect op Rotterdam. Het is belangrijk om deze effecten op tijd te zien en aan te pakken. Dit betekent luisteren naar Rotterdammers en aanwezig zijn in wijken.

Zo houden collega’s binnen Directie Veiligheid zich o.a. bezig met georganiseerde misdaad (ondermijning), jeugdcriminaliteit, veilige wijken, digitale veiligheid en polarisatie, extremisme en radicalisering. Ook verstrekken we vergunningen, kunnen we op last van de burgemeester panden sluiten en zorgen we ervoor dat allerlei evenementen in de stad veilig verlopen.

De afdeling

Als communicatieadviseur voor Directie Veiligheid val je onder de afdeling Communicatie van het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). De afdeling van ruim 200 communicatieadviseurs en -specialisten heeft communicatieteams die zich volledig richten op een van de zes clusters van de gemeente Rotterdam of werken in een expertiseteam.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek
Week 42/43

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    Minimaal twee dagen op kantoor.

  • Verlengingsopties:
    2 x 3 maanden

  • Tariefrange:  
    €78- €85

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    20%-80%

  • Afwijkende werktijden:
    Incidenteel bij evenementen

Let op!: 
Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur