Bezwaarbehandelaar Parkeernaheffingen

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 5 dagen
59 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

2 mei 2025

Waar ben jij van?
Bij  Team Parkeren werk je aan processen die niet altijd zichtbaar maar wel essentieel zijn voor de burger. Het team is verantwoordelijk voor de productie van aanslagen en (na)heffingen op de belastingzaken Parkeren. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling van parkeerproducten zoals vergunningen en abonnementen.

Jouw functie
Je begint je dag met het lezen van je mail. Daarna ga je aan het werk om de aan jou toebedeelde bezwaren af te handelen. Elke week sluit je aan bij de weekstart waar we je bijpraten over de werkvoorraad en andere relevante onderwerpen. Ëén keer in de maand is er een vakinhoudelijk overleg waar we meer vertellen over wijzigingen in het beleid of jurisprudentie.

Jouw taken:

  • Afhandelen verschillende soorten bezwaren (diverse categorieën zoals aangegeven in het digitale loket, bijvoorbeeld: Verkeerde kenteken aangegeven of aangemeld met een mantelzorgvergunning etc.);

  • Verwerken van post en mail m.b.t. parkeernaheffingen, waaronder klachten;

  • Contact onderhouden met collega’s binnen Dienstverlening en andere clusters.

Jouw profiel
Als resultaatgerichte en enthousiaste collega sta je te springen om aan de slag te gaan met het verwerken van allerlei zaken die met parkeren te maken hebben. Je bent dienstverlenend en klantgericht met een proactieve aanpak.

Je kan goed en zorgvuldig omgaan met privacygevoelige informatie, daarbij handel je integer en beschik je over verantwoordelijkheidsgevoel voor de functie. Je bent goed in staat om te werken onder hoge werkdruk in een resultaatgerichte omgeving. Je beschikt over een onderzoekende houding en je bent stressbestendig, je werkt zelfstandig en accuraat. Naast het opbouwen van kennis over parkeren en gerelateerde producten volg je instructies en de geldende wet- en regelgeving, je bent daarom zowel in je mondelinge- als schriftelijke communicatie sterk. Je staat open voor het ontvangen van feedback en geeft dit ook terug aan collega’s. Je bent in staat om een situatie of probleem te doorgronden, ook als de beschikbare informatie complex is, of ideeën aandragen die kunnen leiden tot verbeteringen.

Eisen

  • Je hebt een administratieve of bedrijfsmatige afgeronde opleiding op tenminste MBO 4-niveau;

  • Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring met klantcontact en het verwerken van administratieve werkzaamheden opgedaan in de afgelopen 2 jaar;

  • Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring met het toepassen van beleid (controleren, opzoeken en onderzoeken) door gebruik te maken van verschillende softwaresystemen, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.

Wensen

  • Je hebt een afgeronde Associate degree of hbo-bachelor opleiding in juridische richting;

  • Je hebt een afgeronde Associate degree of hbo-bachelor opleiding in bedrijfsmatige of administratieve richting;

  • Je hebt werkervaring op een administratieve afdeling bij een gemeente met meer dan 160.000 inwoners, opgedaan in de afgelopen 5 jaar

De afdeling

Binnen de afdeling Belasting Heffen wordt gewerkt aan de verschillende producten en diensten die deze directie biedt. De medewerkers leveren alle standaardproducten van Burgerzaken & Belastingen. Goede en slimme massa dataverwerking staat daarbij centraal. De werkzaamheden worden uitgevoerd in zeven teams: twee teams Burgerlijke stand, team Migratie, team Invordering, team Woningen, team Niet-woningen en team Parkeren.

Onze organisatie

Burgerzaken: gewoon goed geregeld. Daar zijn wij van.
Wij van Dienstverlening zijn het visitekaartje van de gemeente. Bijna iedere Rotterdammer heeft op een goed moment gevraagd of ongevraagd contact met ons. Onze missie? Burgerzaken gewoon goed regelen. We hebben een voortrekkersrol als het gaat om klantgericht denken en handelen binnen de gemeentelijke organisatie, sterker nog: wij willen niet anders. Een diverse internationale wereldstad als Rotterdam vraagt om een overheid die meebeweegt met de snelheid en veranderende behoeften van bewoners, bedrijven en publieke instellingen. Die overheid willen wij zijn.

Waar wij van zijn
Bij Dienstverlening werk je in de voorhoede. Je hebt dagelijks contact met Rotterdammers. Via rotterdam.nl, 14010 en stadswinkels maken we het stadsgenoten zo makkelijk mogelijk om aan gemeentelijke producten en diensten te komen, of hun persoonlijke burgerzaken te regelen. Daarnaast zijn we in de wijken het eerste aanspreekpunt namens de gemeente. Hier vormen we de schakel tussen bewoners, organisaties, bedrijven, ondernemers en de onderdelen van de gemeentelijke organisatie. Ook zorgen we ervoor dat Rotterdammers hun stem kunnen uitbrengen voor gemeentelijke, provinciale en landelijke verkiezingen.

Procedure

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20 % prijs

  • 80 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 8 kandidaten.

  • Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 45 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen
Inschrijver kan 3 kandidaten aanbieden. Elke inschrijving is bedoeld voor één kandidaat. Inschrijver dient per kandidaat een aparte offerte in te dienen.

Om een extra inschrijving aan te maken klikt u in het linkermenu op ‘Offerte’. Vervolgens kunt u rechtsonderin op ‘extra offerte’ klikken. Houdt er rekening mee dat u de offertes per stuk moet indienen.

Waar ben jij van?
Bij  Team Parkeren werk je aan processen die niet altijd zichtbaar maar wel essentieel zijn voor de burger. Het team is verantwoordelijk voor de productie van aanslagen en (na)heffingen op de belastingzaken Parkeren. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling van parkeerproducten zoals vergunningen en abonnementen.

Jouw functie
Je begint je dag met het lezen van je mail. Daarna ga je aan het werk om de aan jou toebedeelde bezwaren af te handelen. Elke week sluit je aan bij de weekstart waar we je bijpraten over de werkvoorraad en andere relevante onderwerpen. Ëén keer in de maand is er een vakinhoudelijk overleg waar we meer vertellen over wijzigingen in het beleid of jurisprudentie

Jouw taken:

  • Afhandelen verschillende soorten bezwaren (diverse categorieën zoals aangegeven in het digitale loket, bijvoorbeeld: Verkeerde kenteken aangegeven of aangemeld met een mantelzorgvergunning etc.);

  • Verwerken van post en mail m.b.t. parkeernaheffingen, waaronder klachten;

  • Contact onderhouden met collega’s binnen Dienstverlening en andere clusters.

Jouw profiel
Als resultaatgerichte en enthousiaste collega sta je te springen om aan de slag te gaan met het verwerken van allerlei zaken die met parkeren te maken hebben. Je bent dienstverlenend en klantgericht met een proactieve aanpak.

Je kan goed en zorgvuldig omgaan met privacygevoelige informatie, daarbij handel je integer en beschik je over verantwoordelijkheidsgevoel voor de functie. Je bent goed in staat om te werken onder hoge werkdruk in een resultaatgerichte omgeving. Je beschikt over een onderzoekende houding en je bent stressbestendig, je werkt zelfstandig en accuraat. Naast het opbouwen van kennis over parkeren en gerelateerde producten volg je instructies en de geldende wet- en regelgeving, je bent daarom zowel in je mondelinge- als schriftelijke communicatie sterk. Je staat open voor het ontvangen van feedback en geeft dit ook terug aan collega’s. Je bent in staat om een situatie of probleem te doorgronden, ook als de beschikbare informatie complex is, of ideeën aandragen die kunnen leiden tot verbeteringen.

Eisen

  • Je hebt een administratieve of bedrijfsmatige afgeronde opleiding op tenminste MBO 4-niveau;

  • Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring met klantcontact en het verwerken van administratieve werkzaamheden opgedaan in de afgelopen 2 jaar;

  • Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring met het toepassen van beleid (controleren, opzoeken en onderzoeken) door gebruik te maken van verschillende softwaresystemen, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.

Wensen

  • Je hebt een afgeronde Associate degree of hbo-bachelor opleiding in juridische richting;

  • Je hebt een afgeronde Associate degree of hbo-bachelor opleiding in bedrijfsmatige of administratieve richting;

  • Je hebt werkervaring op een administratieve afdeling bij een gemeente met meer dan 160.000 inwoners, opgedaan in de afgelopen 5 jaar

De afdeling
Binnen de afdeling Belasting Heffen wordt gewerkt aan de verschillende producten en diensten die deze directie biedt. De medewerkers leveren alle standaardproducten van Burgerzaken & Belastingen. Goede en slimme massa dataverwerking staat daarbij centraal. De werkzaamheden worden uitgevoerd in zeven teams: twee teams Burgerlijke stand, team Migratie, team Invordering, team Woningen, team Niet-woningen en team Parkeren.

Onze organisatie

Burgerzaken: gewoon goed geregeld. Daar zijn wij van.
Wij van Dienstverlening zijn het visitekaartje van de gemeente. Bijna iedere Rotterdammer heeft op een goed moment gevraagd of ongevraagd contact met ons. Onze missie? Burgerzaken gewoon goed regelen. We hebben een voortrekkersrol als het gaat om klantgericht denken en handelen binnen de gemeentelijke organisatie, sterker nog: wij willen niet anders. Een diverse internationale wereldstad als Rotterdam vraagt om een overheid die meebeweegt met de snelheid en veranderende behoeften van bewoners, bedrijven en publieke instellingen. Die overheid willen wij zijn.

Waar wij van zijn
Bij Dienstverlening werk je in de voorhoede. Je hebt dagelijks contact met Rotterdammers. Via rotterdam.nl, 14010 en stadswinkels maken we het stadsgenoten zo makkelijk mogelijk om aan gemeentelijke producten en diensten te komen, of hun persoonlijke burgerzaken te regelen. Daarnaast zijn we in de wijken het eerste aanspreekpunt namens de gemeente. Hier vormen we de schakel tussen bewoners, organisaties, bedrijven, ondernemers en de onderdelen van de gemeentelijke organisatie. Ook zorgen we ervoor dat Rotterdammers hun stem kunnen uitbrengen voor gemeentelijke, provinciale en landelijke verkiezingen.

Procedure

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20 % prijs

  • 80 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 8 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 45 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen
Inschrijver kan 3 kandidaten aanbieden. Elke inschrijving is bedoeld voor één kandidaat. Inschrijver dient per kandidaat een aparte offerte in te dienen.

Om een extra inschrijving aan te maken klikt u in het linkermenu op ‘Offerte’. Vervolgens kunt u rechtsonderin op ‘extra offerte’ klikken. Houdt er rekening mee dat u de offertes per stuk moet indienen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur