Bezwaarafhandelaar No Cure No Pay bezwaren - cluster DV

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 Zuid-Holland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

2 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving van de opdracht

Binnen team Woningen zijn er ongeveer 2100 No Cure No Pay (NCNP) bezwaren binnen gekomen. Deze moeten voor 01-01-2026 zijn afgehandeld (wettelijke vereiste).

De werkzaamheden van de bezwaarafhandelaar zullen bestaan uit de volgende punten:

  • Het beoordelen van de aangeleverde grieven. De virtuele assistent (VA) heeft alle bezwaardocumenten verzameld en ‘ontgriefd’ (er hoeft dus geen apart systeem geraadpleegd te worden om het bezwaarschrift in te zien, alle documenten worden in de VA getoond). Elke grief is geoormerkt en de bezwaarafhandelaar kan per grief aangeven of het gegrond of ongegrond is. Aan de hand hiervan wordt een standaard antwoordtekst gekoppeld welke eventueel aangepast of aangevuld kan worden. Het kan zijn dat de VA een verkeerde grief heeft geselecteerd, deze dient dan door de bezwaarafhandelaar aangepast te worden naar de juiste categorie.

  • Het controleren van de beschikte WOZ-waarde aan de hand van het ingediende bezwaarschrift. Indien van toepassing dient de bezwaarkaart in GouwIT aangepast te worden. Zowel bij handhavers als aanpassingen dient de bezwaarkaart door de bezwaarafhandelaar gefiatteerd te worden.

Condities:

  • De gemeente heeft de ontvankelijkheid van elk bezwaar reeds getoetst;

  • Inpandige- of geveltaxaties behoren niet tot de werkzaamheden van de inhuurkacht;

  • Eventuele hoorzittingen worden niet door de inhuurkracht uitgevoerd.

Extra voorwaarde:

  • De inhuurkracht is vrij om te bepalen hoe hij/zij dit resultaat realiseert.

Kandidaat omschrijving

Het heffen van belastingen is één van de belangrijkste taken van de gemeente, en raakt alle burgers en bedrijven in onze stad. Dat doen we dus graag in één keer goed, klantgericht en in begrijpelijke taal. De afdeling Belasting Heffen is hiervoor verantwoordelijk en het team Woningen verzorgt de jaarlijkse waardering van ongeveer 330.000 woningen, de permanente marktanalyse, en de afhandeling van bezwaarschriften en beroepen. Het team maakt deel uit van de directie Burgerzaken & Belastingen van cluster Dienstverlening.

Eisen

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau, dit blijkt uit de opgedane werkervaring;

  • Je bent in het bezit van een WOZ-diploma;

  • Je bent in het bezit van een makelaars/ taxateurs opleiding;

  • Je hebt ervaring met het Virtual Assistant proces bij het afhandelen van bezwaren;

  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring als taxateur, opgedaan in de afgelopen 6 jaar;

  • Je hebt werkervaring met bezwaren in het kader van de wet WOZ, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.

Wensen en competenties

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20 % prijs

  • 80 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Wensen

  • Je hebt werkervaring opgedaan bij een gemeente met meer dan 250.000 inwoners;

  • Je hebt werkervaring met Excel;

  • Je hebt werkervaring met Gouw.

Competenties

Je bent resultaatgericht, analytisch, klantgericht, integer, zelfstandig, accuraat en verantwoordelijk. Daarnaast heb je overwicht en je kunt goed onderhandelen. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en een goed analytisch vermogen.

Organisatie en team

Organisatie

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

Het cluster Dienstverlening heeft een voortrekkersrol in de concernopgave de Rotterdammer of de Rotterdamse ondernemer centraal te stellen. Het cluster participeert in de grote transities waar het concern en de stad voor staat en legt verbindingen over organisatieonderdelen heen. Dit met als doel om blijvend passende dienstverlening te bieden, de invloed van Rotterdammers op hun directe omgeving te vergroten en de organisatie te laten samenwerken vanuit een integrale Wijkgestuurd aanpak. In de gebieden vormt het cluster een aanspreekpunt voor bewoners, ondernemers en diverse organisaties en vormt zij waar nodig een schakel naar andere clusters. Dienstverlening voert de regie op de ontwikkeling en implementatie van meerdere dienstverleningskanalen. Het zorgt voor het frontoffice, voor alle vragen aan de gemeente Rotterdam.

Het cluster Dienstverlening staat ook voor betrouwbare, toegankelijke en gebruikersvriendelijke dienstverlening, informatievoorziening en belastingheffing aan burgers, bedrijven, bezoekers en collega’s. Met Rotterdam.nl, 14 010 en stadswinkels maken we het onze klanten zo makkelijk mogelijk om aan informatie of producten te komen en hun persoonlijke zaken te regelen. Of het nu gaat om het inzien van historische boeken in het archief, het innen van belastingen of snelle en makkelijke levering van burgerzakenproducten. Het cluster Dienstverlening is verantwoordelijk voor het organiseren van verkiezingen.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek
Week 38

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 5 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2-3
Hybride werken: Ja

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    Thuiswerken is in overleg mogelijk

  • Verlengingsopties:
    2 x 1 maand

  • Tariefrange:  
    €78 - €85

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    20% - 80%

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur