Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Secretaris Commissie Bezwaarschriften

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Sluit over 3 dagen
88 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

2 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Secretaris Commissie Bezwaarschriften lever je samen met 2 collegas op een deskundige, flexibele en efficiente wijze een bijdrage aan de afhandeling van bezwaarschriften voor voornamelijk Kamer II. Je bereidt de zittingen van de commissie voor (eventueel door het opstellen van preadviezen) en werkt de definitieve adviezen na de zitting uit. Daarvoor verzamel en analyseer je de van toepassing zijnde wetgeving, jurisprudentie en literatuur. Tevens ben je verantwoordelijk voor de termijnbewaking. Daarnaast adviseer je waar nodig de organisatie over verbetermogelijkheden op zowel de inhoud als het proces.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Uurtarief maximaal 88,15 (schaal 10) inclusief reiskosten, fee Flextender en exclusief btw;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de behandeling van bezwaarschriften;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal een afgeronde juridische hbo-bachelor opleiding (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de behandeling van bezwaarschriften in het sociaal domein via een Bezwaren commissie, duidelijk weergeven in het cv (30 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als jurist in de afgelopen 7 jaar binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden en bijwonen van hoorzittingen, duidelijk weergeven in het cv (15 punten);
  • Uiterlijk per 1 oktober 2025 beschikbaar voor 24 uur per week (5 punten).

Competenties

  • Je bent sterk klant- en kwaliteitsgericht en hebt een goed ontwikkeld gevoel voor bestuurlijke, maatschappelijke en politieke verhoudingen;
  • Je bent een enthousiaste teamspeler die helder kan communiceren en beschikt over goede adviesvaardigheden;
  • Je kan prioriteiten stellen en je speelt flexibel in op dringende zaken.

Organisatie en team

Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners een van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt de gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait! Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Juridische Zaken, Inkoop en Gegevensbescherming (JIG) is verantwoordelijk voor de advisering en ondersteuning van het bestuur, zowel inhoudelijk als op operationeel niveau. Het taakveld adviseert het bestuur in politiek gevoelige en complexe dossiers zowel juridisch als communicatief. Ook verzorgt het taakveld de verslaglegging van de vergaderingen van college van burgemeester en wethouders. Daarnaast arrangeert taakveld JIG de advisering van het bestuur en de afdelingen op het gebied van juridische zaken in 2e en 3e lijn (second opinion en vraagbaak). Ook de commissie Bezwaarschriften van de gemeente Westland en de ondersteuning hiervan (zowel procesmatig als inhoudelijk) vallen onder dit taakveld.De Bezwarencommissie kent een onderverdeling in twee kamers; Kamer I behandelt de bezwaarschriften betreffende onder andere ruimte, bouwen, handhaving, subsidies, verkeersbesluiten en Woo-verzoeken. Kamer II behandelt de bezwaarschriften op het gebied van het Sociale Domein. Het secretariaat van de Bezwarencommissie bestaat uit een tweetal secretariaatsmedewerkers en vijf secretarissen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland vanaf woensdag 10 september 2025 tussen 13:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen dinsdag 9 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 4 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 5 september 2025 op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 8 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur