Juridisch adviseur Wet goed verhuurderschap

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jan 2024

Einddatum:

1 jul 2024

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

23 nov 2023

Organisatie
Wij zijn Roosendaal Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video. Wij hanteren een autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal

Omschrijving van de opdracht
Roosendaal is op zoek naar een Juridisch adviseur Wet goed verhuurderschap voor 16 uur per week

Jouw nieuwe opdracht Vanaf 1 juli 2023 geldt de Wet goed verhuurderschap. In de Wet goed verhuurderschap staan regels waaraan verhuurders en verhuurbemiddelaars zich moeten houden. De gemeente Roosendaal heeft hiertoe een meldpunt ingericht en heeft procesafspraken met medewerkers gemaakt. Jouw opdracht is om de werkzaamheden in het kader van deze wet zo goed mogelijk te laten verlopen. Van jou wordt verwacht dat je op de hoogte bent van de Wet goed verhuurderschap, dan wel de wet op een heel korte termijn eigen kan maken, zodat je collega’s en burgers gevraagd en ongevraagd kan adviseren. Dit doe je door bijvoorbeeld een vraag, melding of verzoek (om handhaving) in het kader van de wet in behandeling te nemen. Daarbij zoek je binnen het kader van de wet- en regelgeving naar mogelijke oplossingen die passen bij het vraagstuk. Daarnaast kunnen interne vragen worden gesteld over de Wet goed verhuurderschap, welke jij in behandeling neemt. Ook wordt verwacht dat je standaardteksten opstelt, als basis voor toekomstige afhandelingen. Indien nodig vertegenwoordig je het college in bezwaar- en beroepsprocedures met betrekking tot de Wet goed verhuurderschap. Je neemt deel aan de projectgroep en adviseert niet alleen collega's en bestuurders, maar ook inwoners bij (complexe) juridische vraagstukken. Voor het bestuur ben je een stevige gesprekspartner. Jouw kracht Je kan goed zelfstandig werken aan de opdracht, maar weet ook goed te schakelen met collega’s. Daarbij wacht je niet af totdat de vraag gesteld wordt, maar ben je de vraag vaak al voor. Je bent proactief, kritisch, resultaatgericht en houdt graag regie op processen. Je neemt initiatief en geeft gevraagd en ongevraagd advies waarbij het niet uitmaakt of dit een collega, bestuurder of inwoner is. Je beweegt je flexibel in een dynamische omgeving en houdt ervan snel resultaten te boeken. Voor juridische vraagstukken kan jij als geen ander voor een oplossing zorgen. Je bent besluitvaardig en durft keuzes te maken. Je hebt uiteraard een juridische opleiding op minstens HBO+ niveau en je hebt ervaring als adviseur. Je hebt ook ervaring met de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving en bestuursrechtelijke handhaving.

De gesprekken worden ingepland op 15 december tussen 10.00 - 13.00 uur. Gelieve in de agenda's van de kandidaten hier op voorhand rekening mee te houden.

Eisen

  • Het overleggen van een VOG voor een vergelijkbare functie, niet ouder dan 2 maanden, is een vereiste.

  • De kandidaat heeft aantoonbare specifieke vakkennis van bestuurlijke aanpak en handhaving (blijkt uit CV)

  • De kandidaat Beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek): communicatief vaardig, politiek-bestuurlijke sensitiviteit proactief en initiatiefrijk resultaatgericht en flexibel

  • De kandidaat heeft een relevante afgeronde HBO opleiding, richting juridisch (blijkt uit CV)

  • De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar relevante werkervaring (blijkt uit CV)

  • De kandidaat heeft relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein binnen een gemeente / overheid (blijkt uit CV)

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

Wensen

  • In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties: Is de kandidaat die u presenteert bij uw bureau in dienst of, indien u zelf als ZZP’er inschrijft, bent u eventueel bereid deze opdracht via ZZP contractmanagement (Reijn Professionals) in te vullen of via een modelovereenkomst ?

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.