Junior Juridisch Adviseur Openbare Orde en Veiligheid (VH25-1484)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 8 dagen
65 24 Noord-Holland

Begindatum:

19 mei 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

1 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Ben jij een verbindende adviseur met een groot hart voor de openbare orde en veiligheid?

De afdeling VH werkt aan een veilige en leefbare omgeving in Amstelveen en Aalsmeer. Dit doen we door het behandelen van vergunningaanvragen, toezicht en handhaving op het gebied van openbare orde, veiligheid en woonfraude. Daarnaast coördineren we het Integraal Veiligheidsbeleid, inclusief ondermijning, crisisbeheersing en rampenbestrijding.

Je bent een verbindende adviseur die gemeenten vertegenwoordigt in externe veiligheidsoverleggen en werkt op basis van het Integraal Veiligheidsplan en actieplannen. Je speelt een sleutelrol in de handhaving op het gebied van woninggebruik (zoals kamergewijze verhuur en Airbnb) en bereidt juridische besluiten voor op basis van toezichtrapportages. Je werkt nauw samen met collega’s, bestuur en externe veiligheidspartners in een dynamisch speelveld waar coördinatie en samenwerking essentieel zijn.

Arbeidsrelatie:
Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning.

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en bij voorkeur een afgeronde opleiding HBO-recht of HBO juridische dienstverlening;

  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met de juridische behandeling op het terrein van handhaven wonen;

  • Je hebt ervaring binnen een gemeentelijke organisatie opgedaan in de afgelopen 5 jaar;

  • Je hebt ervaring met dossiers op het gebied van handhavingszaken;

  • Je hebt ervaring met het systeem InProcess;

  • Je hebt ervaring met regelgeving Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en op het gebied van wonen;

  • Je schakelt makkelijk tussen verschillende partners (zoals politie, OM, en gemeentelijke afdelingen) en weet uiteenlopende belangen bij elkaar te brengen.

Competenties
De ideale kandidaat beschikt over een goed ontwikkeld analytisch vermogen en is oplossingsgericht. Je kunt omgaan met belangentegenstellingen in een politiek/bestuurlijke omgeving. Je kunt goed zelfstandig en in teamverband werken. Je bent in staat om je onafhankelijk op te stellen, bent stressbestendig, flexibel en integer. Wij kijken uit naar iemand die resultaatgericht, betrouwbaar, klantgericht en zorgvuldig is.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de gemeente Amstelveen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op het raadhuis te Amstelveen op woensdag 14 mei 2025 tussen 14.00 en 17.00 uur. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Eisen

  • Opleiding: Op cv aantoonbaar een afgeronde opleiding HBO-recht of HBO juridische dienstverlening

  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met de juridische behandeling op het terrein van handhaven wonen.

Wensen

  • Op cv aantoonbaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

  • Op cv aantoonbaar ervaring met dossiers op het gebied van handhavingszaken

  • Op cv aantoonbaar ervaring met het systeem InProcess

  • Op cv aantoonbaar ervaring met Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en regelgeving op het gebied van wonen

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur