Inkoopadviseur

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 22 Noord-Brabant

Begindatum:

17 mrt 2025

Einddatum:

17 okt 2025

Uren per week:

22

Publicatiedatum:

20 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Inkoopadviseur , 22 uur per week
periode maart - oktober 2025


Het team Inkoop binnen de Gemeente Roosendaal is een team dat volop in ontwikkeling is.
Vanwege (tijdelijke) uitval van een collega zijn we op korte termijn op zoek naar een inkoopadviseur die zelfstandig aanbestedingen kan uitvoeren en tevens het team kan ondersteunen bij het inkopen en aanbesteden van leveringen, diensten en werken.
Als Inkoopadviseur ben jij dé sparringpartner voor alle domeinen (onderverdeeld in groepen)  van de gemeente Roosendaal op het gebied van inkoop en aanbestedingen. Binnen de gemeente weten medewerkers jou te vinden voor verschillende soorten aanbestedingen, hierbij kan je denken aan Facilitaire diensten, ICT, Beheer, Sociaal Domein etc.. De ene keer houd je je bezig met het inkopen/aanbesteden van warme drankenautomaten en de andere keer houd je je bezig met het inkopen/aanbesteden van zorg of de aanleg van een nieuwe weg binnen de gemeente. Van een inkoopadviseur wordt verwacht dat deze meedraait in de groep van inkoop en interesse heeft om alle soorten aanbestedingentrajecten te begeleiden.

Wat ga je doen?
Je zorgt in samenwerking met de andere medewerkers van de groep voor het verder professionaliseren, ontwikkelen en ondersteunen van de inkoopfunctie binnen de gemeente. Je focus ligt op het adviseren over en in samenwerking met je interne opdrachtgever voor het uitvoeren van aanbestedingstrajecten.

Je adviseert je interne opdrachtgever/projectleider over de mogelijkheden en aanpak om, met behulp van een passende strategie, te komen tot een juiste contractvorm en leverancierskeuze.
Ook zorg je samen met collega’s van jouw groep voor het vastleggen van gemaakte afspraken in contracten. Je adviseert, begeleidt en ondersteunt aanbestedingstrajecten. Het opstellen van offerteaanvragen, bestekken en aanbestedingsdocumenten behoort tot de werkzaamheden.

We zoeken jou!
We zoeken een collega die een werk- en denkniveau heeft op minimaal HBO-niveau met een inkoop gerelateerde opleiding, bij voorkeur NEVI 1.
Ervaring met digitale ondersteuning van inkoopprocessen (Mercell) is een pré.

De volgende eigenschappen vinden we belangrijk:

  •  Je hebt een ‘stevige’ persoonlijkheid: Je luistert goed, kijkt in de spiegel en neemt vervolgens zelfstandig beslissingen.

  • Je bent open, aanspreekbaar en werkt graag samen.

  • Je speelt goed (bij voorkeur proactief) in op wensen en behoeften van interne klanten en betrekt anderen daarbij als dat nodig is.

  • Je bent verbindend: Je bent dus in staat om een constructieve werkrelatie op te bouwen met interne klanten en externe spelers. Enerzijds ben je empathisch en begripvol ingesteld. Anderzijds ben je ook duidelijk en open

  •  Je bent flexibel: Je kunt goed prioriteiten stellen en hebt het vermogen om je aan te passen aan bepaalde situaties als dat nodig is.

  • Je doorziet en speelt in op relevante (bv. politiek-bestuurlijk relevante of maatschappelijke) ontwikkelingen en vertaalt dit in concreet handelen.

Wie zijn wij?
Jouw thuisbasis is groep Inkoop. Deze groep bestaat momenteel uit 3 inkoopadviseurs, een contractmanager en een projectmedewerker inkoop. Samen met je directe collega’s zorg je ervoor dat de organisatie efficiënt, rechtmatig en gemakkelijk kan inkopen. Natuurlijk wil Roosendaal inkopen tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden, maar ook het stimuleren van de lokale economie, duurzaamheid, social return en maatschappelijke betrokkenheid spelen een rol in ons inkoopbeleid.  
En dat doen we hybride (thuis en op kantoor) met een goede balans tussen werk en privé. En je inwerkperiode? Die organiseren we natuurlijk op kantoor, niet digitaal. Zo zorgen wij dat jij goed bij ons kunt landen. 

De Eisen

  • Uw Kandidaat heeft minimaal een afgeronde Hbo-opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het zelfstandig uitvoeren van (Europese) aanbestedingen. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft relevante inkoopopleidingen gevolgd zoals NEVI 1 of soortgelijk. Dit moet blijken uit het cv.

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met Mercell Source to Contract. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal twee jaar ervaring als inkoopadviseur. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur aanbestedingstrajecten begeleidt binnen het ruimtelijk domein, dienstverlening & bedrijfsvoering en veiligheid. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Je hebt een ‘stevige’ persoonlijkheid: Je luistert goed, kijkt in de spiegel en neemt vervolgens zelfstandig beslissingen.

    • Je bent open, aanspreekbaar en werkt graag samen.

    • Je speelt goed (bij voorkeur proactief) in op wensen en behoeften van interne klanten en betrekt anderen daarbij als dat nodig is.

    • Je bent verbindend: Je bent dus in staat om een constructieve werkrelatie op te bouwen met interne klanten en externe spelers. Enerzijds ben je empathisch en begripvol ingesteld. Anderzijds ben je ook duidelijk en open

    • Je bent flexibel: Je kunt goed prioriteiten stellen en hebt het vermogen om je aan te passen aan bepaalde situaties als dat nodig is.

    • Je doorziet en speelt in op relevante (bv. politiek-bestuurlijk relevante of maatschappelijke) ontwikkelingen en vertaalt dit in concreet handelen.

  • Begin maart is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

    Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden

     

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.