Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseurs verbijzonderde interne controle

Gemeente Rijssen-Holten

Schild 1, 7461 DD Rijssen, Nederland

Sluit over 5 dagen
110 gemiddeld 3 Overijssel

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

gemiddeld 3

Publicatiedatum:

2 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zoeken voor het (boek)jaar 2025 een adviseur die onder andere de volgende taken uitvoert:

  • Coordineren en uitvoeren van de VIC werkzaamheden.
  • Het (door)ontwikkelen van werkprogrammas en toetsingskaders voor de interne controle, waarbij in eerste instantie de nadruk ligt op financieel relevante processen.
  • Uitvoeren van de verbijzonderde interne controle voor de meer complexe processen en legt de uitkomsten vast.
  • Afstemming interne controle werkzaamheden i.r.t. voorbereiding van de jaarrekening 2025.
  • Voorbereiden van de concept rechtmatigheidsverantwoording 2025.
  • Rapporteren aan concerncontroller omtrent voortgang, kwaliteit, bedreigingen en kansen.
  • Je signaleert risicos, knelpunten en verbeterkansen en stelt (proces)verbeteringen voor.

De werkzaamheden mogen worden uitgevoerd door een senior adviseur in combinatie met een junior adviseur. De totale opdracht in uren is 150 uur voor de periode van 1 juli 2025 t/m 30 juni 2026. Het eerste deel van de VIC werkzaamheden wordt uitgevoerd in de periode van 1 juli t/m 15 oktober 2025 en het 2e deel van de VIC werkzaamheden wordt uitgevoerd in de periode van 1 december 2025 t/m 1 mei 2026. Voor het boekjaar 2025 dienen aanvullend steekproeven te worden uitgevoerd op WMO en Jeugd processen. De totale ureninschatting hiervoor is maximaal 75 uur voor het boekjaar 2025. Voor het boekjaar 2025 is de totale opdracht 225 uur (150 uur regulier en 75 uur steekproeven sociaal domein). Wanneer de opdracht verlengd wordt voor het boekjaar 2026 vervalt de extra 75 uur voor de steekproeven sociaal domein.

Resultaten:
Concept rechtmatigheidsverantwoording 2025, afgeronde VIC werkzaamheden, signalering van risico's, knelpunten en verbeterkansen, procesverbeteringen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Senior-adviseur: Minimaal 1,5 jaar aantoonbare werkervaring als Adviseur verbijzonderde interne controle bij een gemeente;
  • Senior-adviseur: Een afgeronde opleiding op universitair niveau op het gebied van Accountancy;
  • Senior-adviseur: Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van externe en interne controle bij gemeenten;
  • Junior-adviseur: Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de verbijzonderde interne controle bij diverse gemeenten in het afgelopen half jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Senior-adviseur: Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met uitvoering en coordinatie (verbijzonderde) interne controle (30 punten);
  • Senior-adviseur: Aantoonbare werkervaring op het gebied van gemeentefinancien (25 punten);
  • Senior-adviseur: Aantoonbare werkervaring bij de interim- en jaarrekeningcontrole bij gemeenten vanuit een accountantsorganisatie (25 punten);
  • Senior-adviseur en medior-adviseur: Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025 (20 punten).

Competenties

  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Doorzettingsvermogen;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken.

Organisatie en team

Met ruim 400 medewerkers werken wij elke dag aan de ontwikkeling van de gemeente Rijssen-Holten. En net als al die collegas word ook jij in onze organisatie direct vanaf je eerste werkdag aangemoedigd om je verder te ontwikkelen. Jouw (innovatieve) ideeen zijn altijd welkom - waar ze ook over gaan. Wij zijn namelijk een ondernemende gemeente die voorop durft te lopen en die een eigen koers vaart. En wij stimuleren jou om in jouw loopbaan hetzelfde te doen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Rijssen-Holten heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): niet van toepassing. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

CV-eisen: Maximaal 2 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij

Is hybride werken mogelijk: Ja

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 5 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 6 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 7 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur