Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rhenen
Logo van Gemeente Rhenen

Projectleider Verbetering P&C en Kerntakendiscussie

Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20 - 36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De projectleider is verantwoordelijk voor de integrale uitvoering en voortgang van twee samenhangende projecten:

  • Verbeteren van de Planning & Control-cyclus (P&C)
  • Fase 1 van de Kerntakendiscussie

De projecten hebben de volgende urenverdeling: vanaf de startdatum tot en met 31 maart is 36 uur per week en vanaf 1 april tot en met 31 juli 20 uur per week

Werkzaamheden

  • opstellen en uitvoeren van projectplannen en bewaken van scope, planning, kwaliteit en budget;
  • verbinden van inhoud en proces;
  • zorgen voor samenhang tussen beide trajecten;
  • coordineren van projectgroepen en bewaken van afstemming tussen bestuur, organisatie en externe partners;
  • faciliteren van interactieve sessies met raad, college en ambtelijke organisatie;
  • bewaken van bestuurlijke besluitvormingsmomenten en tijdige oplevering van resultaten;
  • vertalen van bestuurlijke wensen en signalen naar concrete voorstellen;
  • rapporteren over voortgang aan de bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgevers;
  • zorgen voor draagvlak, betrokkenheid en eenduidige communicatie binnen beide projecten;
  • coordineren van externe onderzoeken, benchmarks en dataverzamelingen (onder meer voor de kerntakendiscussie).

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met projecten op het gebied van Planning & Control;
  • Beschikbaar om op locatie in Rhenen te werken, geef dit duidelijk aan in het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met politiek-bestuurlijke processen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkelingen of bestuurlijke vernieuwingen;
  • Aantoonbare werkervaring met het leiden van mulitidisciplinaire teams.

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit;
  • Verbindend leiderschap;
  • Analytisch vermogen;
  • Communicatief sterk;
  • Omgevingsbewust;
  • Resultaatgericht;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Flexibiliteit en pragmatisme.

Organisatie en team

Organisatie

Wat leuk dat je geinteresseerd bent in de gemeente Rhenen! Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek. De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.

We werken waarderend en vanuit de bedoeling In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 28 november 2025, vanaf 14.00 uur. LET OP: Het verzoek rekening te houden met deze gespreksdatum en tijd. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening (2560%) en rekeningnummer leverancier (7540%). Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken) Beroepsaansprakelijkheid voor 250.000 euro per aanspraak: Ja

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 21 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 24 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr