Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente IJsselstein
Logo van Gemeente IJsselstein

Teamleider Sociaal Domein

Gemeente IJsselstein

Overtoom 1

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het betreft een inhuuropdracht voor 4 maanden (december 2025 t/m april 2026), 32 uur per week als teamleider voor team sociaal domein, ter vervanging van zwangerschapsverlof.

Doelstellingen en werkzaamheden

Het betreft het integraal leidinggeven aan team sociaal domein dat bestaat uit circa 45 medewerkers (waarvan gedeeltelijk inhuur) die de uitvoerende taken verzorgen op het gebied van jeugdzorg, inburgering en Wmo. Ook de themas als bemoeizorg, groepsaanpak en samen veilig hebben een plek in dit team. Het team werkt nauw samen met het team Samenleving, dat verantwoordelijk is voor de beleidsmatige kant van het sociaal domein. In de hulpstructuur kent het team een coordinator, 2 kwaliteitsmedewerkers en een gedragswetenschapper. Daarnaast zal een collega teamleider bijspringen voor bedrijfsvoeringstaken op het gebied van financien en personeel.

Daarnaast geeft de teamleider opdracht aan en begeleiding voor:

  • Het opstellen van plan van aanpak voor het terughalen uit de regio en inregelen per 1-1-2028 van de aanbesteding en het contractenbeheer WMO, met de daarbij behorende backoffice die in het team moet landen.
  • Het borgen van het functioneel applicatiebeheer van Zorgned binnen het team.
  • De vervolgstappen ten aanzien van de gewenste groepsaanpak, in samenwerking met Openbare orde en veiligheid en de coordinator complexe jeugdproblematiek.
  • De verdere verkenning naar de wijze waarop in de toekomst samengewerkt wordt met de gemeente Lopik ten aanzien van inburgering.

Resultaten

Behalve de dagelijkse aansturing wordt van de teamleider verwacht dat hij na afloop van deze opdracht adviezen oplevert over:

  • Het procesmatig en formatief verder inregelen van het team vanuit de opgaven uit de hervormingsagenda jeugd, het toekomstscenario en de concretisering dat de problematiek in het sociaal domein steeds complexer wordt (psychische problematiek, waakvlamfunctie, veiligheidsissues ook in samenwerking met de ketenpartners).
  • De benodigde hulpstructuur/formatie om het team sociaal domein te laten draaien zonder dat de wachtlijsten oplopen dan wel er steeds extern ingehuurd wordt.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Een maximum uurtarief van 125 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker.
  • Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Teamleider binnen het sociaal domein van de een gemeente met een team grote tussen de 30 a 45 medewerkers.
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider binnen het sociaal domein van een gemeente of een stichting.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidingevende van een team van 35 tot 45 medewerkers specifiek gericht op jeugdzorg.
  • Aantoonbare ervaring met het schrijven van adviesnota's over het sociaal domein.

Wensen en competenties

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Delegeren
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Besluitvaardigheid
  • Kritisch
  • Analyseren
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Organisatie

De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ons stadje.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 december 2025 bericht.

Beoordelingsproces

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen. Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
  • Stap 2: Selectie 5 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd. De externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 5 kandidaten die het beste scoren, worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).
  • Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel, met name op de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Mogelijkheid tot verlening

We hebben graag de mogelijkheid tot verlening om de adviezen door jou vanaf 1 april 2026 te laten implementeren samen met de huidige teamleider.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Gemeente faciliteert geen mobile devices zoals laptop en telefoon.

Vragen en bijbehorende antwoorden worden op onze website gepubliceerd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr