Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
27 mei 2025Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.
De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.
We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!
Kom jij ons tijdelijk versterken?
Omschrijving van de opdracht
De gemeente zoekt een zelfstandige, ervaren Medewerker Jeugd die gezinnen met een hulpvraag effectief ondersteunt, begeleiding biedt en regie voert op eventuele passende hulpverleningstrajecten. De opdracht is gericht op het bieden van snelle en doelgerichte begeleiding en ondersteuning aan jeugdigen en hun ouders, het benutten van eigen kracht en netwerk, en het voorkomen van escalatie.
Een belangrijk aandachtspunt binnen deze opdracht is het terugdringen van wachtlijsten voor jeugdhulp door snelle inzet van passende ondersteuning, vroegtijdige signalering en het optimaal benutten van voorliggende voorzieningen.
De opdrachtnemer werkt binnen het jeugdteam, maar voert de werkzaamheden zelfstandig uit. Naast casusregie wordt een actieve bijdrage verwacht aan de doorontwikkeling van werkprocessen en samenwerking met ketenpartners.
Doel van de opdracht:
Het effectief ondersteunen en begeleiden van jeugdigen en gezinnen met een hulpvraag.
Het versterken van eigen kracht en netwerk om duurzame oplossingen te realiseren.
Het verminderen van wachtlijsten voor jeugdhulp door inzet op tijdige en passende ondersteuning.
Het leveren van een inhoudelijke bijdrage aan verbetering van werkwijze en samenwerking binnen het jeugdteam.
De opdracht moet leiden tot de volgende concrete resultaten:
Snelle en passende ondersteuning: Gezinnen worden tijdig en effectief geholpen met informatie, advies en/of inzet van begeleiding/hulp, met minimale wachttijd.
Regie op trajecten: Casussen zijn zorgvuldig begeleid, geregistreerd en geëvalueerd, van aanmelding tot afsluiting.
Wachtlijstvermindering: Aantoonbare bijdrage aan het terugdringen van wachttijden door:
efficiënte triage,
inzet van voorliggende voorzieningen,
het begeleiden van gezinnen bij hun (opvoed)vragen
alternatieve routes of netwerkondersteuning.
Versterking van het netwerk: Gezinnen zijn ondersteund in het activeren van hun eigen netwerk en omgeving.
Procesverbetering en samenwerking: Medewerking aan verbeteringen in werkprocessen en afstemming met ketenpartners.
Professionele verslaglegging: Duidelijke, juridisch correcte rapportages conform gemeentelijke richtlijnen.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van SocialWork, MWD of pedagogiek;
Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer en de afloopdatum duidelijk in het cv);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met jeugdhulp;
Aantoonbare werkervaring met de jeugdwet;
Maximaal uurtarief van €85,- exclusief btw, inclusief Fee en reiskosten woon- werkverkeer;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare werkervaring met gezinsproblematiek; (30 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als jeugdconsulent; (35 punten)
Aantoonbare werkervaring met het verkorten van doorlooptijden en inzetten van alternatieven bij wachttijden, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv; (35 punten)
Competenties
Proactieve en doelgerichte houding;
Inspelen op veranderende omstandigheden en weet effectief te handelen in onvoorziene situaties.;
Je neemt tijdig en weloverwogen beslissingen, zelfs in situaties waarin niet alle informatie direct beschikbaar is;
Sterke communicatieve vaardigheden om effectief te kunnen overleggen en samen te werken met verschillende ketenpartners;
Je weet anderen enthousiast te maken en te stimuleren om hun talenten te ontwikkelen en doelen te realiseren;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 3 juni vanaf 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 juni bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht een fee van €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening (60%) en rekeningnummer leverancier (40%). Niet van toepassing voor ZZP’ers.
Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken)
Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 euro per aanspraak: Ja / Nee
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Rhenen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Rhenen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.