Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

projectleider Inclusieagenda

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 8 dagen
Onbekend 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

25 jun 2025

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.


Opdracht
De gemeente Purmerend wil een inclusieve samenleving zijn, waarin iedereen, ongeacht achtergrond, beperking of situatie, volwaardig mee kan doen. Binnen het bredere beleid wordt ingezet op het versterken van inclusie en toegankelijkheid. Om deze ambities concreet te maken, is het noodzakelijk om een gedragen plan van aanpak op te stellen en een inhoudelijk uitgewerkte inclusieagenda inclusief uitvoerings- en financiële paragraaf te ontwikkelen.

Doel van de opdracht De projectleider is verantwoordelijk voor de coördinatie, afstemming en totstandkoming van twee kernproducten:

  1. Het (afronden van) plan van aanpak:
  • Schetst de aanpak, fasering, betrokken stakeholders, communicatiestrategie en planning voor het opstellen van de inclusieagenda.
  • Geeft inzicht in benodigde capaciteit, besluitvormingsmomenten en risico’s.
  • Biedt een kader voor de totstandkoming van de inclusieagenda.
  1. De inclusieagenda:
  • Biedt een samenhangende visie en concrete doelstellingen op het gebied van inclusie en toegankelijkheid.
  • Wordt opgesteld in samenspraak met ervaringsdeskundigen, belangenorganisaties en inwoners(groepen).
  • Bevat een uitvoeringsagenda met maatregelen, tijdspad, verantwoordelijken en benodigde inzet.
  • Bevat een financiële paragraaf met overzicht van verwachte kosten, inzet van bestaande middelen en financieringsbronnen.

 Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een overheidsorganisatie;
2. Aantoonbare kennis van inclusie en toegankelijkheid (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan);
3. Aantoonbare werkervaring met procesregie en het vertalen van ideeën en beleid naar de praktijk (benoem duidelijk in het cv);
4. Aantoonbare werkervaring met Politiek-bestuurlijke sensitiviteit (benoem duidelijk in het cv);
5. Aantoonbare werkervaring met verschillende stakeholders (benoem duidelijk in het cv).

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten) 
6. Aantoonbare kennis van inclusie en toegankelijkheid in het sociaal domein (40 punten)
7. Beschikbaarheid op korte termijn (20 punten);
8. Ervaring met participatieve beleidsontwikkeling en samenwerking met belangenorganisaties (benoem duidelijk in het cv) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met de Wet gelijke behandeling, VN-verdrag Handicap of Lokale Inclusie Agenda’s (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in de hoeverre de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Sterk in regie en eigenaarschap
  • Resultaatgericht en communicatief sterk
  • Kan schakelen op operationeel, tactisch en strategisch niveau
  • Vermogen tot het verbinden van interne en externe stakeholders


Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente worden ingepland op maandag 7 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden dinsdag 1 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 2 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je  indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 3 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur