Projectleider herijking Sociaal Woonakkoord en huisvesting aandachtsgroepen

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 8 - 16 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

20 jun 2025

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Omschrijving van de opdracht
De opdracht omvat twee hoofdtaken:

  • De implementatie en borging van de nieuwe spelregels voor woningbouwprojecten in Purmerend, conform het gemeentelijke besluitvormingstraject;

  • Het actualiseren van het lokaal sociaal Woonakkoord uit 2021, in nauwe samenwerking met relevante interne afdelingen, woningcorporaties en een extern bureau, waarbij afstemming plaatsvindt over onder meer doelgroepdefinities, taakstellingen en uitvoeringsafspraken.

 Vereisten / knock-outcriteria

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;

  2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Aantoonbare werkervaring bij een het maatschappelijk of ruimtelijk domein;

  4. Per direct beschikbaar voor minimaal 8 uur per week;

  5. Aantoonbare werkervaring binnen de regio Zaanstreek/Waterland;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 

  1. Aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstelling, bij voorkeur binnen het sociaal of ruimtelijk domein (30 punten);

  2. Ervaring met beleidsontwikkeling of de implementatie van programma’s op het gebied van wonen, woningbouw of huisvesting van aandachtsgroepen strekt tot aanbeveling (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het schakelen tussen strategie en uitvoering in een bestuurlijke en ambtelijke context (benoem duidelijk in het cv waar deze werkervaring is opgedaan) (20 punten);

  4. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bestuurskunde, Sociale Geografie, Planologie, Sociologie of een andere relevante sociale of ruimtelijke opleiding (20 punten).

Competenties

  • Heeft kennis van zaken, kan schakelen op alle niveaus, werkt nauwkeurig en pakt door zonder de verbinding te verliezen

  • Is bestuurlijk sensitief, weet om te gaan met uiteenlopende belangen en kan helder communiceren met zowel interne als externe partijen.

  • Heeft ervaring met beleidsontwikkeling én implementatie binnen het sociaal of ruimtelijk domein.

  • Is resultaatgericht, weet overzicht te behouden in complexe opgaven en brengt structuur aan in samenwerkingstrajecten.

  • Kan goed omgaan met politiek-bestuurlijke dynamiek, toont eigenaarschap en beweegt zich gemakkelijk binnen een netwerk van woningcorporaties, gemeenten en maatschappelijke organisaties.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 1 a 2 werkdagen per week.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur