Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Jurist Arbeidsrecht

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

Purmerend groeit en ontwikkelt, dit geldt voor de gemeente en haar interne organisatie. Vanuit team P&O zijn er een aantal projectmatige vraagstukken die raken aan juridische kwaliteitszorg en het thema belonen en waarderen, waarop wij ons verder willen ontwikkelen. Dit maakt dat we opzoek zijn naar tijdelijke ondersteuning, om een basis te leggen waarmee wij weer verder kunnen.

Vraagstukken waar jij je op gaat richten zijn:

  • Juridische kwaliteitszorg: er bestaan verschillende meldings- en klachtenprocedures binnen onze gemeente. Zowel voor de inwoner als voor onze interne organisatie. Deze procedures zij momenteel decentraal georganiseerd, dit wordt momenteel herzien en overwogen om deze centraal te organiseren. Jij brengt de meldings-en klachtenprocedure die ons team raken in beeld en draagt verbetervoorstellen aan.
  • Belonen en waarderen: de arbeidsmarkt staat onder druk. Het ontwikkelen en behouden van aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden is een van de speerpunten binnen het thema belonen en waarderen. Jij zorgt er binnen deze opdracht voor dat de basis op orde is en dat we kunnen starten met de implementatie van HR 21. Hiervoor is het nodig om het doel, eventuele subdoelen, het resultaat en de stappen die er nodig zijn om dit resultaat te behalen in kaart te brengen. Je gaat projectmatig te werk en levert een advies over de te nemen vervolgstappen.

Je werkt vanuit team P&O en werk voornamelijk samen met onze adviseurs arbeidsvoorwaarden en rechtspositie. Zij houden zich dagelijks bezig met arbeidsvoorwaardelijke en rechtspositionele vraagstukken en kennen de organisatie goed. Binnen de duur van deze opdracht is het mogelijk om bij te springen op vraagstukken vanuit dit cluster, hierin trekken jullie gezamenlijk op.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Een afgeronde opleiding Nederlands Recht op wo bachelor niveau;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring binnen het arbeidsrecht in de afgelopen 15 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie in de afgelopen 5 jaar (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met juridische - en of klachtenprocedures namens of vanuit overheidswerkgevers of -werknemers (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het functiewaarderingsysteem HR21 (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Je geeft aan in een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling en schriftelijk);
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Assertiviteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Organiseren;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen.

Organisatie en team

Gemeente Purmerend

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Je werkt vanuit team P&O en werk voornamelijk samen met onze adviseurs arbeidsvoorwaarden en rechtspositie. Zij houden zich dagelijks bezig met arbeidsvoorwaardelijke en rechtspositionele vraagstukken en kennen de organisatie goed. Binnen de duur van deze opdracht is het mogelijk om bij te springen op vraagstukken vanuit dit cluster, hierin trekken jullie gezamenlijk op.

Gespreksinformatie

Beoordeling en selectieproces

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 27 oktober 2025 tussen 10:00 uur en 13:00.
  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 oktober 2025 bericht.
  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas;
  • Opgesteld in het Nederlands;
  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van een externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie

  • Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 20 oktober 2025, 09:00 uur.
  • De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 21 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account bij de externe administratieve broker.
  • Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button.
  • De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 22 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur