Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Inkoopadviseur

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 3 dagen
Onbekend 24 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

15 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

Als inkoopadviseur ben je verantwoordelijk voor het adviseren en begeleiden van (Europese)aanbestedingen binnen de gemeentelijke organisatie bij het inkopen van leveringen, diensten en werken. Je zorgt ervoor dat inkooptrajecten efficient, rechtmatig en doelmatig verlopen. De opdracht bestaat uit de uitvoering van meerdere aanbestedingen binnen de domeinen. Dit gebeurt op basis van een nog aan te leveren projectenlijst. Bij afronding van de opdracht zijn deze procedures succesvol afgehandeld.Het betreffen circa 7 aanbestedingen waarvan 2 Europees, 5 meervoudig. Het betreffen allen leveringen en diensten.

Taken en verantwoordelijkheden

- Adviseren over en uitvoeren van (Europese) aanbestedingen
- Opstellen van aanbestedingsdocumenten en begeleiden van het proces
- Zorgdragen voor rechtmatigheid en doelmatigheid binnen inkooptrajecten
- Afstemmen met interne stakeholders en externe leveranciers
- Signaleren van risicos en kansen binnen inkoopprojecten
- Bijdragen aan kennisdeling en professionalisering van het inkoopteam

Eisen

- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsorganisatie
- Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
- Een aantoonbare afgeronde Nevi 2 of Inkoopopleiding gericht op publiekrecht
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente

Wensen en competenties

Wensen

- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen een overheidsorganisatie
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van Europese aanbestedingen in gemeentelijke context
- Een aantoonbare afgeronde Nevi 1 en Nevi 2
- Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding

Competenties

- Je bent een zelfstandige, enthousiaste, proactieve en doortastende professional die resultaten haalt
- Je beschikt over een sterk analytisch vermogen, bent accuraat en met politiek inlevingsvermogen zeg je de dingen die gezegd moeten worden
- Je bent toegankelijk voor medewerkers en een vraagbaak bij ingewikkelde inkoop vraagstukken
- Je bent een strategisch gesprekspartner en kunt goed adviseren
- Analytisch
- Proactief
- Nauwkeurig
- Klantgericht
- Communicatief vaardig
- Enthousiast

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie Alle cv's (beoordeeld) cvs die aan de organisatie worden voorgelegd De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De Alle cv's (beoordeeld) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 22 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma/di/do

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 16 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 17 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij de externe administratieve broker via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 20 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur