Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

(Administratief) Juridisch Medewerker

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 10 dagen
Onbekend 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

In deze opdracht speel je een centrale rol in het ondersteunen van onze bezwaarschriftencommissie, je coördineert de klachtbehandeling, en je ondersteunt diverse juridische processen binnen de gemeente waaronder de uitvoering van de Wet Open Overheid (WOO). Je takenpakket is breed en uitdagend, met veel ruimte om jouw organisatorische en juridische talenten in te zetten.

Werkzaamheden

  • Bewaken van termijnen en compleet maken van procesdossiers;
  • Opstellen van de agenda voor hoorzittingen;
  • Verzorgen van ontvangstbevestigingen, verdaagbrieven en andere correspondentie;
  • Uitvoeren van telefonische intakes;
  • Elektronische publicatie van gemeentelijk beleid en regelgeving via DROP (Decentrale Regelgeving en Officiële Publicaties);
  • Ondersteunen bij verzoeken in het kader van wet- en regelgeving, zoals openbaarmaking en AVG-gerelateerde vraagstukken;
  • Klachtencoördinatie.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau in de richting van juridische dienstverlening;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch ondersteuner;
  • Aantoonbare werkervaring met het proces van bezwaarbehandeling en/of het proces van klachtbehandeling binnen een gemeente;
  • Een maximum uurtarief van 70,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch ondersteuner binnen een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het proces van klachtbehandeling binnen een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het proces van bezwaarbehandeling binnen een gemeente;
  • Bereid om iedere week twee dagen fysiek op het gemeentehuis van Wijdemeren te werken.

Competenties

  • Daadkracht;
  • Overtuigingskracht;
  • goed analytisch en organiserend vermogen;
  • schriftelijk als mondeling uitstekende communicatie.

Organisatie en team

Organisatie

Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo'n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega's elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer en voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel. Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend! De belangrijkste taakgebieden van het cluster Juridische Zaken (JZ) zijn: 2e-lijns juridische advisering (afdelingen, directie en bestuur), het fungeren als secretariaat van de commissie bezwaarschriften, behandeling van Woo-verzoeken en klachten. Daarnaast is JZ nauw betrokken bij harmonisatie van regelgeving en andere juridische aangelegenheden in het kader van de ophanden zijnde fusie met de gemeente Hilversum.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op maandag 3 november of woensdag 5 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 29 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands;
  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is. Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur