Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2026Publicatiedatum:
30 okt 2025Je vind het leuk bij te dragen aan kwalitatief hoogwaardig werk. Als professional weet je middels een integraal onderzoek de hulpvraag en een eventuele vraag achter de vraag te achterhalen. Samen met de inwoner kijk je wat er nodig is. Je zoekt een totaaloplossing waarbij je uit gaat van eigen kracht en ondersteuning vanuit het sociale netwerk, of inzet van voorliggende, algemene en collectieve voorzieningen. Waar nodig zet je een maatwerkvoorziening in.
Je kunt op een fijne en duidelijke manier met inwoners communiceren en stemt je communicatie af op de persoon en de situatie. Je bent in staat om een goed en breed beeld te vormen van deze situatie. Op basis van jouw analyse bepaal je jouw handelen. Indien de situatie daarom vraagt, benader je andere teams of ketenpartners.
Werkzaamheden:
Zelfstandig oppakken en verwerken van Wmo-meldingen begeleiding, waar nodig in samenwerking met directe collega’s, andere teams of ketenpartners.
Uitvoeren van huisbezoeken voor vraagverheldering en onderzoek.
Beoordelen van Wmo-meldingen en vastleggen van jouw bevindingen in een ondersteuningsplan.
Toepassen van de trechter van zelfstandigheid om tot passende ondersteuning te komen.
Deelnemen aan casuïstiekbesprekingen.
Een gestructureerde en planmatige manier van werken, zodat je het overzicht goed weet te bewaken;
Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
Je bent in staat een gestructureerde, deugdelijke motivering te schrijven, gebaseerd op de geldende wet- en regelgeving;
Bereidheid om volledig op kantoor te werken;
De mogelijkheid om je snel diverse computersystemen eigen te maken.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opstellen van (her)indicaties begeleiding, rapportages en beschikkingen;
Minimaal 2 jaar aantoonbaar werkervaring als Wmo consulent;
Bereidheid om volledig op kantoor te werken en beschikt over eigen vervoer binnen de gemeente.
Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van SJD of MWD (10 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Wmo consulent bij een gemeentelijke instelling (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met indiceren van begeleiding, benoem waar dit is opgedaan (30 punten);
Woonachtig binnen een straal van 50 km vanaf de gemeente Pijnacker (10 punten);
Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2025 voor gemiddeld 36 uur per week (15 punten).
Je bent nieuwsgierig, doortastend en oplossingsgericht.
Je weet wet- en regelgeving praktisch toe te passen.
Je werkt zelfstandig, maar zoekt ook actief de samenwerking op.
Je hebt een goed gevoel voor communicatie, ook bij gevoelige situaties.
Je helpt inwoners denken in mogelijkheden en alternatieve oplossingen.
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Het team Wmo maakt onderdeel uit van het team Maatschappelijk Ondersteuning, welke deel uit maakt van het domein Samenleving. Het team Maatschappelijke ondersteuning zorgt onder andere voor de uitvoering van de Wmo, Schuldhulpverlening, Vroegsignalering en Leerplicht / Doorstroompunt. Je komt te werken in een team met gedreven professionals.
De gesprekken bij de gemeente zullen worden gepland de week van donderdag 13 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 november 2025 bericht.
Beoordeling CVs op knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
Selectie CVs op gunningscriteria. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren, worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Uitnodiging voor een selectiegesprek, gebaseerd op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties.
Selectiegesprek waarin nader wordt getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.
Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer en de gemeente Pijnacker-Nootdorp mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).
2 x 4 maand(en)
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.
Minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 3 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op woensdag 5 november 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 9 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.