Medior Planeconoom

Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 16 - 24

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

28 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 500 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij het team Ontwikkeling. Als directe collega’s heb je projectmanagers, projectassistenten, juristen grondzaken en planeconomen. Bij elkaar ongeveer 20 collega’s. Wij vinden het fijn om op kantoor samen te werken.

Omschrijving van de opdracht
De gemeente is voor het team Ontwikkeling op zoek naar een medior planeconoom.
Als planeconoom werk je aan uiteenlopende projecten op het gebied van ontwikkeling van woningbouw, bedrijventerreinen, maatschappelijke voorzieningen en infrastructuur.

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, toetsen en beheren van berekeningen voor gebiedsontwikkelingen. Je draagt zorg voor de financiële beheersing binnen de (project)organisatie.

De werkzaamheden betreffen het hele spectrum van het werk van een planeconoom, waaronder:

  • Advisering over en behandeling van lopende (en nog vast te stellen) grondexploitaties;

  • Advisering over en behandeling van kostenverhaal bij particuliere initiatieven;

  • Advisering over en behandeling van lopende en nog aan te vragen subsidies gerelateerd aan ruimtelijke ontwikkelingen;

  • Je adviseert over kostenverhaal van gebiedsoverstijgende voorzieningen;

  • Je adviseert over grondprijzen bij aan- en verkoopof andere uitgiftevormen;

  • Je adviseert over en beheersen van projectrisico’s;

  • Je helpt mee aan onze rapportages over de voortgang van onze ruimtelijke projecten;

  • Je helpt mee bij het actueel houden van verschillende beleidsdocumenten, zoals de Nota grondbeleid, Nota kostenverhaal en de Nota grondprijzen.

  • Je neemt deel aan projectgroepen;

  • Je neemt zo nodig deel aan contractsonderhandelingen over
    aan- en verkoop van gronden, ontwikkel- en samenwerkingsovereenkomsten en (anterieure) exploitatieovereenkomsten.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  3. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop;

  4. In het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven en biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.

  5. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;

  6. Aantoonbare werkervaring als planeconoom bij een gemeente;

  7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom;

Gunningscriteria (weging)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als planeconoom (20 punten);

  2. De aanbiedende partij begeleidt de kandidaat op inhoudelijk en persoonlijk tijdens de duur van de opdracht en zorgt voor voldoende achtervang om continuïteit te garanderen (20 punten);

  3. In bezit van een aantoonbaar netwerk van planeconomen dat aan kennisdeling doet (5 punten);

  4. Minimaal een hbo bachelor aangevuld met (interne) planeconomische opleiding (15 punten);

  5. Beschikbaar per 1 juli 2025 voor minimaal 16 uur tot 24 uur per week beschikbaar (10 punten);

  6. Aantoonbare werkervaring met Grondzaken binnen een gemeente met strategiebepaling voor onderhandeling, advisering over o.a. huur-, koop-, samenwerkings- of anterieure overeenkomsten, advisering over grondverwervings- en gronduitgiftebeleid, advisering over privaat- of publiekrechtelijk kostenverhaal. Licht dit duidelijk toe in het cv (30 punten).

Competenties:

  • Enthousiast;

  • Zelfstandig kunnen werken;

  • Proactief;

  • Stressbestendig;

  • Nauwkeurig;

  • Groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 11 juni 2025 tussen 9.00 en 10.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk in de middag van 10 juni bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Pijnacker-Nootdorp mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur