Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Functioneel Beheerder HR

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 16 tot 20 Zuid-Holland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

15 jan 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

19 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Functioneel Beheerder HR-systemen speel je een sleutelrol in het beheren, optimaliseren en ondersteunen van onze HR-systemen. Je draagt actief bij aan het verbeteren van processen en het verhogen van de klanttevredenheid binnen ons team Bedrijfsbureau.

Je houdt je onder andere bezig met:

  • Beheer van HR-systemen zoals Motion, Recruitee en Studytube, inclusief koppelingen met andere systemen.
  • Ontwikkelen en beheren van HR-data en rapportages.
  • Onderhouden van applicatiebeheerprocessen.
  • Ondersteunen en informeren van eindgebruikers.
  • Contract- en leveranciersmanagement, inclusief het bewaken van compliance van systemen, koppelingen en data.
  • Signaleren van gebruikersbehoeften en vertalen naar functionele eisen.
  • Begeleiden van systeemmigraties en testen van nieuwe koppelingen.
  • Actieve bijdrage leveren aan projecten en optimalisatietrajecten.

Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
  • Beschikbaar per uiterlijk 15 september 2025 voor gemiddeld 16 tot 20 uur per week;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar op het gebied van personeels- en salarisadministratieprocessen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Functioneel- / Applicatiebeheerder;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgerond diploma op het gebied van procesoptimalisatieprogrammas zoals Lean, benoem duidelijk welke opleiding hieraan voldoet (5 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van personeels- en salarisadministratieprocessen binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel- / Applicatiebeheerder van HR systemen (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met HR systemen zoals Motion, benoem waar dit is opgedaan(15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met beheerprocessen ITIL en/of BiSL (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van procesoptimalisatie en transities van HR-systemen (15 punten).

Competenties

  • Hands-on mentaliteit;
  • Communicatief sterk;
  • Proactieve houding;
  • Denkt in termen van oplossingen en niet in problemen;
  • Teamspeler.

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 450 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Het domein Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van het Bedrijfsbureau, Financien, Control, Inkoop en HRM. De opdracht valt onder het team Bedrijfsbureau van het domein Bedrijfsvoering. Het Bedrijfsbureau is een dynamisch team van ambitieuze professionals. Samen werken we aan de visie, missie en doelen van onze organisatie, waarbij we streven naar continue verbetering en optimale dienstverlening. Je zult een cruciale rol spelen in het vormgeven en realiseren van onze strategische initiatieven. In deze inspirerende omgeving krijg je de kans om je kwaliteiten te tonen en samen met gedreven collega's innovatieve oplossingen te realiseren. We bieden een stimulerende werkomgeving waar jouw ideeen en inzet echt het verschil maken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 4 september 2025 tussen 11:00 uur tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 21 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 25 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 29 augustus, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, maar in ieder geval op donderdag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur