Coordinator HR

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 2 dagen
Geen maximum 27 - 30 Zuid-Holland

Begindatum:

5 jul 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

27 - 30

Publicatiedatum:

18 jun 2025

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. Het domein Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Control, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.

De vacature voor Coördinator HR valt onder het team P&O van de afdeling Bedrijfsvoering. Het team HR bestaat uit ongeveer 15 personen en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van HRM beleid en adviseert het management hierover, neemt deel aan of is trekker van verandertrajecten binnen de organisatie en voert de personeels- en salarisadministratie.

Omschrijving van de opdracht
In de functie gaat het in grote lijnen om het plannen en verdelen van werkzaamheden, voortgangsbewaking, vakinhoudelijke ondersteuning van collega’s en het leveren van input t.b.v. gesprekscycli. Je stuurt het volledige HR team op de inhoud aan. Je hebt daarbij een korte lijn naar de Teamleider HR en spart over diverse organisatie brede en HRM gerelateerde onderwerpen.

Verder adviseer je de domeindirecteur Bedrijfsvoering en Dienstverlening voor wat betreft organisatie en domein overstijgende onderwerpen. Je bent een stevige gesprekspartner op zowel tactisch als strategisch niveau.

We zijn momenteel bezig met een organisatie ontwikkeltraject. Het doel hiervan is om de organisatie voor te bereiden op de toekomst. Je adviseert de organisatie in de transitie van de oude naar de nieuwe organisatiestructuur. Jouw rol is om actief deel te nemen aan de werkgroep om de herinrichting van de organisatie met duidelijke aansturing en het verbeteren van processen en werkzaamheden.

Je bent de vakinhoudelijke specialist om te sparren met de HR adviseurs over verschillende beleidsonderwerpen. Je kan hierbij denken aan het neerzetten van processen rondom functiewaardering, maar ook het begeleiden van het proces om HR te optimaliseren, het optimaliseren van de instroom en retentie. Je bent projectleider van diverse lopende projecten. Met jouw kennis en ervaring weet jij de lead te nemen en ben je in staat om een project van A tot Z te stroomlijnen.

Resultaatverplichting:

  • Opleveren PDC voor team HRM;

  • Opleveren geoptimaliseerd IDU-proces voor team HRM;

  • Opleveren Jaarkalender HRM;

  • Opleveren projecten/beleidskalender HRM;

  • Zorgen voor aansluiting op de organisatieontwikkelthema’s vanuit HR-discipline;

  • Zorgdragen voor een goede werkverdeling;

  • Opleveren rolduidelijkheid binnen team HRM.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  2. 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend;

  3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;

  4. Uiterlijk per  juli 2025 beschikbaar voor gemiddeld 27 tot 30 uur per week;

  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Coördinator HR binnen een gemeente;

  6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als HR adviseur met de aansturing, begeleiding en doorontwikkeling van een organisatieontwikkeling binnen een gemeentelijke organisatie;

  7. Aantoonbare werkervaring met het personeelssysteem Motion en Motion Pro;

Gunningscriteria (weging)

  1. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding (15 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Coördinator HR (30 punten);

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als HR adviseur met de aansturing, begeleiding en doorontwikkeling van een organisatieontwikkeling binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het personeelssysteem Motion en Motion Pro van Centric, benoem waar dit is opgedaan(10 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van procesoptimalisatie en transities van HR-systemen (20 punten).

Competenties

  • Hands-on mentaliteit;

  • Communicatief;

  • Proactieve houding;

  • Denkt in termen van oplossingen en niet in problemen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 25 juni 2025 van 10:00 uur tot 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen dinsdag 24 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZP'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur