Projectleider renovatie en verduurzaming gemeentehuis

Raadhuislaan 8, 9665 JD Oude Pekela, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 8 - 12 Groningen

Begindatum:

14 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

8 - 12

Publicatiedatum:

2 jul 2025

Omschrijving

Opdracht
De gemeente Pekela gaat het huidige gemeentehuis renoveren en verduurzamen. Een pittige uitdaging, want het gemeentehuis blijft in bedrijf! Zowel voor de burger, die zo weinig mogelijk hinder mag ervaren, als voor de medewerkers van de gemeente.

We zoeken een projectleider die de volgende taken uitvoert:

  • Je geeft leiding aan het ontwikkelen van een bouwkundig ontwerp van renovatie en verduurzaming van het gemeentehuis.

  • Je geeft leiding aan het ontwerp- en bouwteam.

  • Je legt verantwoording af over de voortgang zowel in tijd als financieel aan de ambtelijke en bestuurlijke stuurgroep.

  • Je voert integraal projectmanagement uit.

  • Op strategisch, tactisch en operationeel niveau adresseer je kansen en risico's/knelpunten.

Kandidaat omschrijving
Je hebt veel ervaring in utiliteitsbouw en maatschappelijk vastgoed. Je weet wat er nodig is om een renovatie uit te voeren terwijl het pand nog dagelijks in gebruik is, zodat de gemeente de dienstverlening aan de inwoners met zo min mogelijk verstoringen kan voortzetten.

Je weet hoe je draagvlak kunt ontwikkelen, zowel bij gebruikers als bij het bestuur.

Eisen

  1. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Aantoonbare werkervaring met de renovatie van gemeentelijk vastgoed;

  4. Aantoonbare werkervaring als projectleider in vastgoed en/of huisvesting;

  5. Maximaal uurtarief €125, exclusief btw, inclusief reiskosten woon- werkverkeer, Fee en mogelijke verblijfskosten;

Wensen en competenties

Wensen

  1. Aantoonbare werkervaring met het coördineren van projecten op het gebied van gemeentelijk vastgoed binnen de fysieke leefomgeving; (40 punten)

  2. Aantoonbaar lokaal en regionaal netwerk, geef hiervan een aparte toelichting in het cv; (30 punten)

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider vastgoed binnen een de (semi-) overheid (30 punten).

Competenties

  • Proactief

  • Communicatief vaardig

  • Resultaatgericht

  • Zelfstandig

  • Samenwerken

  • Politiek-bestuurlijke sensitief

Organisatie en team

Organisatie
De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als een lint door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek. Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis. Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie ‘2022-2030, ‘Pekela in beweging’. Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur.  Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren. De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid. Een motivatiebrief is wenselijk en kan toegevoegd worden aan het cv.

Team
Je bent onderdeel van het team Fysiek, waar de teams Vergunningsverlening APV/BW, beheer & onderhoud groen, wegen en riolering, omgevingsbeleid en ontwikkeling, handhaving, ruimtelijke ordening/volkshuisvesting en vergunningsverlening omgevingswet, deel van uit maken.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 11 juli 2025 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De werkdagen worden in onderling overleg afgestemd.
Is hybride werken mogelijk:  nee

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.