Projectleider implementatie advies inrichting dienstverlening sociaal domein

Gemeente Overbetuwe

Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 105,00 24 Gelderland

Begindatum:

1 jun 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 mei 2024

Opdracht omschrijving

Situatieschets

In Overbetuwe zetten we in op een integrale dienstverlening aan inwoners vanuit het Sociaal Team Overbetuwe (STO). Om toe te werken naar een optimalisatie van de inrichting van onze dienstverlening, is een extern advies ingewonnen. Vanuit organisatiekundig perspectief was de onderzoeksvraag: Wat is een toekomstbestendige en samenhangende inrichting van de dienstverlening van het sociaal domein in Overbetuwe?

Het advies geeft antwoord op de onderzoeksvraag en doet aanbevelingen voor een toekomstbestendige en samenhangende inrichting van de dienstverlening van het sociaal domein in Overbetuwe.

Om de implementatie van het advies in goede banen te leiden zoeken wij een stevige projectleider die de organisatie ondersteunt in het gehele traject.

Aansturing Implementatie

  • Eén van de wethouders Sociaal Domein is bestuurlijk opdrachtgever namens het college (BOG).

  • De domeinmanager Sociaal Domein is ambtelijk opdrachtgever voor de implementatie STO en SBO (AOG); Zij creëert op managementniveau de condities voor de uitvoering.

  • De projectleider implementatie: is uitvoeringsverantwoordelijk voor de activiteiten uit het implementatieplan; houdt zicht op de voortgang van de implementatie en rapporteert aan de opdrachtgever; voert regie op de samenhang van de implementatie en adviseert de AOG op de samenhang.

Interne projectorganisatie

De interne projectorganisatie bestaat uit een Bestuurlijk Overleg, een Projectgroep en een Kerngroep. De projectleider is onderdeel van alle 3 onderdelen.

Resultaat

Het resultaat van deze opdracht bestaat uit twee delen.

Ten eerste moet op 1 januari 2025 het advies geïmplementeerd zijn.

Ten tweede moet er een gedragen aanpak zijn om te komen tot de veranderingen

bij zowel de interne organisatie als bij de externe partners.

Rol en plaats in de organisatie

De projectleider is verantwoordelijk voor de implementatie van het advies en de realisatie van het projectresultaat binnen de daarvoor beschikbaar gestelde randvoorwaarden. Gezien het afdeling overstijgende karakter van de opdracht en de impact op de gemeentelijke organisatie, werkt de projectleider in opdracht van en onder eindverantwoordelijkheid van de domeinmanager (ambtelijk opdrachtgever).

De projectgroep bewaakt de voortgang van de werkzaamheden en ziet erop toe dat de beoogde implementatie handen en voeten krijgt.

Verantwoordelijkheden

Het project inrichting dienstverlening sociaal domein vraagt om een proces waarin stap voor stap naar een concrete invulling gewerkt wordt.

  • De projectleider is verantwoordelijk voor het plannen en tijdig aanleveren van de voortgangsresultaten op de vastgestelde evaluatiemomenten aan het Bestuurlijk Overleg. Hij/zij verwerkt de resultaten in het projectplan. De projectleider en de procesbegeleider hebben continu afstemming over het projectplan. Knelpunten worden voorgelegd aan de stuurgroep.

  • De projectleider ondersteunt de projectgroep bij de interne communicatie.

De kandidaat is beschikbaar binnen de aangegeven start en einddatum. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 in PDF toe. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld. Benoem en beschrijf concreet in uw CV de relevante ervaring waaruit blijkt dat u aan onderstaande eis(en) voldoet. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum en beschrijving van de werkzaamheden te zijn vermeld.

Opleidingseis(en): Kandidaat beschikt over minimaal een relevante afgeronde HBO opleiding bij voorkeur op het gebied van beleid, management of bedrijfskunde.

Werkervaringseis(en): Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in eenzelfde of vergelijkbare functie bij middelgrote gemeentelijke organisatie(s) binnen het sociaal domein.

De interviews zullen plaatsvinden op 22 mei 2024. Wij vragen u hier alvast rekening mee te houden.

100 %

Het beoordelingsteam beoordeelt de mate waarop de CV van de kandidaat aansluit bij de beschrijving van het functieprofiel: - Het CV sluit uitstekend aan bij onze uitvraag (100%) - Het CV sluit goed aan bij onze uitvraag (50%) - Het CV sluit voldoende aan bij onze uitvraag (0%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.