Stationsstraat 25, 7101 GH Winterswijk, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
24-36Publicatiedatum:
5 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Winterswijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Winterswijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Opdrachtgever
De gemeente Winterswijk telt bijna 29.000 inwoners. Het levendige centrum, het prachtige buitengebied en de vele voorzieningen maken Winterswijk tot een aantrekkelijke plaats om te wonen, werken en recreëren. Niet voor niets wordt Winterswijk wel de “parel van het oosten” genoemd. Bij de gemeente Winterswijk werken ongeveer 230 collega’s. De werksfeer is informeel en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners maken we Winterswijk elke dag een beetje mooier. In onze dienstverlening leggen we de lat hoog en gaan we voor een glimlach. Winterswijk… daar wil je werken!
Opdracht
Opdrachtomschrijving/verantwoordelijkheden
De gemeente Winterswijk heeft grote duurzaamheidsambities. Vanuit het Centrum Duurzaam Winterswijk, werken we aan het verduurzamen van de woningvoorraad. Bijvoorbeeld door ervoor te zorgen dat woningen met slechte energielabels geïsoleerd worden. De komende jaren verduurzamen we ruim 1500 woningen. We streven naar de opwek van voldoende grootschalige, duurzame energie én willen we netcongestie voorkomen. Dit is een uitdagende klus voor onze duurzaamheidsprofessionals, die zowel bij de uitvoerende als de projectmatige en beleidsmatige kant betrokken zijn. Dit projectteam heeft extra versterking nodig. En daarom zoeken we een nieuwe projectleider om onze ambities waar te kunnen maken. Samen met onze andere collega’s zijn wij dienstverlenend, professioneel en resultaatgericht.
Het waarmaken van de duurzaamheidsambities wordt steeds uitdagender. Onder meer vanwege de drukte op het elektriciteitsnet. Daarom is ook netcongestie een belangrijk thema geworden. Je neemt dan ook deel aan overleggen op dit gebied en neemt deel aan het gemeentelijke overleg netcongestie. Je kunt hoofd- en bijzaken goed onderscheiden en komt snel tot de kern. Verder houd jij je onder andere bezig met:
Het meewerken aan de Regionale Energiestrategie (RES) in de regionale overleggen namens gemeente Winterswijk
Het opleveren en laten vaststellen van de Regionale Energiestrategie 2.0 in Winterswijk
Het begeleiden van de realisatie van grootschalige zonnevelden, zon op (bedrijfs)dak en batterijprojecten.
Het (door)ontwikkelen van beleid en uitvoeringsplannen voor grootschalige opwek, inclusief het begeleiden van de politieke kant van de grootschalige opwek en netcongestie.
De evaluatie van het moratorium op windenergie bestuurlijk opleveren eind 2025 en het begeleiden van een onderzoek hieromtrent.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerkingen met diverse gemeenten en andere stakeholders;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met technische en financiële vraagstukken;
5. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met duurzaamheidsprojecten;
6. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de energietransitie (25 punten);
8. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider of projectmanager (25 punten);
9. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (25 punten);
10. Aantoonbare werkervaring in het helder en effectief communiceren (25 punten).
Competenties
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Organiseren;
- Analyserend vermogen;
- Plannen en organiseren;
- Technisch.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal € 80 - € 120,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 20 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).