Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
1 okt 2025Uren per week:
16 - 24Publicatiedatum:
28 mei 2025Organisatie
Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.
Opdrachtbeschrijving
Als Infomatiemanager ben je verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van onze informatievoorziening. Je werkt als adviseur voor management en bestuur en je zorgt ervoor dat de informatievoorziening aansluit op de doelen en behoeften van de gemeente. Vanuit een opdrachtgevende rol richting medewerkers van de I-Organisatie (adviseurs een projectleiders informatievoorziening, informatieanalist, functioneel beheerders en systeembeheerders) ben je verantwoordelijk voor hun functionele aansturing, de hiërarchische leiding van deze medewerkers valt onder de betreffende teammanager.
Als informatiemanager ligt het accent op de volgende werkzaamheden:
je bent op het gebied van informatievraagstukken en - ontwikkelingen een stevige richtinggevende adviseur voor bestuur, managementteam en teammanagers.
je stelt een nieuw informatiebeleidsplan op en stuurt op de integrale uitvoering hiervan aan, met de focus op AI, architectuur, datagedreven werken, doorontwikkelen van de samenwerking met onze partner ICT Lingwaard en de uitrol van Office365. Tevens borg je het portfoliomanagement in de organisatie;
je werkt nauw samen met de CISO, de informatieadviseurs, de functionaris gegevensbescherming, de strategisch adviseur dienstverlening, de adviseur informatiebeheer, met onze partner ICT-Lingewaard én de teammanager Informatie en Ondersteuning.
Vereisten / knock-outcriteria
Beschikbaar per 1 juli 2025 voor 16 tot 24 uur;
Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in de rol van Informatiemanager bij een gemeente;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen van informatiebeleidsplannen;
Aantoonbare werkervaring met ICT-samenwerkingsverbanden (benoem dit duidelijk in het cv);
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare werkervaring met het borgen van portfoliomanagement binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van informatiebeleidsplannen binnen een gemeente (25 punten);
Aantoonbare werkervaring of kennis met de ICT samenwerking tussen Overbetuwe en Lingewaard (25 punten);
Aantoonbare werkervaring met bestuurlijk-ambtelijk samenspel. (25 punten)
Competenties
Visie, Verbindend vermogen, Daadkracht, Strategische keuzes vertalen naar tactisch en operationele doelen en acties.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 10 t/m 11A maximaal en euro; €105,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag en donderdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 6 juni 2025 09:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de ZZP'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).