Begindatum:
10 jun 2025Einddatum:
10 okt 2025Uren per week:
18 - 24Publicatiedatum:
27 mei 2025Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem!
Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
Omschrijving van de opdracht
Je ondersteunt en adviseert bij zaakgericht werken en het juiste gebruik van het zaaksysteem. Zowel binnen het eigen team als de hele organisatie;
Je initieert en voert maatregelen uit om de kwaliteit van informatiebeheer te verbeteren. Dit doe je bijvoorbeeld met kwaliteitscontroles van de zaakdossiers;
Je werkt mee aan projecten die het taakveld informatiebeheer raken;
Je verstrekt informatie (digitaal en fysiek) aan collega’s;
Je adviseert over de informatiestromen binnen werkprocessen;
Je bent (mede)functioneel beheerder voor applicaties van de scanapplicatie en het zaaksysteem Djuma.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding informatiebeheer of applicatiebeheer;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatieconsulent binnen een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met het werken met een zaaksysteem binnen een overheidsinstelling.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare kennis en werkervaring van de actuele regelgeving en procedures gericht op informatiebeheer (benoem dit duidelijk in het cv) (35 punten);
Aantoonbare werkervaring met integrale communicatie en adviesvorming op het gebied van informatiebeheer binnen een overheidsinstelling (40 punten);
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Djuma (15 punten);
Een maximum uurtarief van € 80,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee (10 punten).
Competenties
Je kunt goed informatie overbrengen, adviseren en communiceren;
Je kunt goed plannen en organiseren;
Je houdt gemakkelijk overzicht en stuurt op resultaat;
Een empathisch en mensgerichte persoon die collega’s goed kan begeleiden en adviseren;
Een betrokken collega waarbij het ontwikkelen van de organisatie, het team en jezelf centraal staan.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 6 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 5 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Lochem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Lochem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Lochem merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).