Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Consulent Leefgeld Oekraine

Staringstraat 25, 7081 BN Gendringen, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

23 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In de gemeente Oude IJsselstreek worden ongeveer 325 Oekrainers opgevangen, dit is op meerdere locaties, verspreid over de diverse kernen in de gemeente. Als consulent Leefgeld Oekraine/Inkomensconsulent bij de gemeente Oude IJsselstreek ben je verantwoordelijk voor de verstrekking en het beheer van leefgeld aan Oekraiense ontheemden die niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Je beoordeelt aanvragen voor leefgeld, beheert je eigen caseload. Als Oekraiense ontheemden gaan werken, beoordeel je of het leefgeld beeindigd moet worden en of zij een ze een eigen bijdrage moeten betalen. Je werkt nauw samen met je collegas binnen het team bestaanszekerheid, loopbaanbegeleider voor Oekrainers en schakelt daar waar nodig met de locatie coordinatoren. Je voert deze taken zelfstandig uit.

Samenvattend ben je verantwoordelijk voor:

  • Het beoordelen van aanvragen voor leefgeld en bijzondere kosten.
  • Het beoordelen of er een eigen bijdrage opgelegd wordt.
  • Het beheren van je eigen caseload, inclusief mutaties, beeindigingen.
  • Het onderhouden van contact met locatiebeheerders en collegas om de leefgeldverstrekking soepel te laten verlopen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als inkomensbegeleider en/of consulent leefgeld Oekraine;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van rapportages en beschikkingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met relevante wet- & regelgeving en richtlijnen in het kader van de ROOO, regeling opvang Oekrainers (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig werken aan een caseload (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkomensbegeleider en/of consulent leefgeld Oekraine (25 punten).

Competenties

  • Positief ingesteld;
  • Integer;
  • Accuraat, oog voor detail.
  • Leiderschap;
  • Empathisch;
  • Praktisch ingesteld, in staat om veel werk te verzetten en overzicht te houden;
  • Zelfstandig;
  • Flexibel;
  • Collegiaal en gericht op samenwerking met collega's en netwerkpartners;
  • Goede mondeling en schriftelijke communicatievaardigheden.

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de een is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreeren. Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven. De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door in de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiele middelen en de wet- en regelgeving. Met ruim 300 collegas verdeeld over zon 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen en er net even wat meer van maken. We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 5 september 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 26 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 27 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 september 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur