Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling - Stedelijk Gebied

Raadhuislaan 2, 5341 GM Oss, Nederland

Sluit over 11 dagen
140 32 - 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

4 jun 2025

Opdracht omschrijving
De huidige teamleider voor team Stedelijk Gebied gaat tijdelijk een andere functie binnen de organisatie vervullen. Gelet op de continuïteit van de werkzaamheden en het team, wordt deze functie nu tijdelijk als inhuuropdracht aangeboden.

Als Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling - Stedelijk Gebied heb je de dagelijkse inhoudelijke en personele aansturing van ongeveer 17 medewerkers binnen team Stedelijk Gebied van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Dit team richt zich op de stad Oss en de kern Berghem van de gemeente Oss. Binnen dit team werken een stadsontwerper, stedenbouwkundigen, juridisch adviseurs, planologen, een stedenbouwkundig tekenaar, een bedrijfskundig medewerker en een afdelingsondersteuner.

De bestuurlijke focus ligt op verstedelijking. Dit betekent dat het team Stedelijk Gebied een enorm werkaanbod heeft en dat de werkdruk hoog is. We werken onder andere aan diverse grote woningbouwprojecten (o.a. de uitbreidingslocatie Amsteleind in Oss en inbreidingslocatie Euterpepark), maatschappelijke projecten (o.a. nieuwe theater De Lievekamp en een nieuw Zwembad met regionale functie), gebiedsvisies en ontwikkelstrategieën (o.a. stedenbouwkundige uitwerking Raadhuiskwartier, actualisatie van de Koersnota Stadshart, de Integrale Visie maatschappelijke voorzieningen Schadewijk), beleidsmatige producten (o.a. Hoogbouwvisie, Ruimtelijk Kader maatschappelijke voorzieningen en de Havenvisie) en de grootschalige huisvesting van arbeidsmigranten.

Daarnaast werken medewerkers hard aan de implementatie van het omgevingsplan; gemeente Oss wordt landelijk gezien als een van de koplopers voor het omgevingsplan. Onze Regievoerder transitie omgevingsplan stuurt deze implementatie aan en wordt ondersteund door vele vakdisciplines (binnen en buiten de afdeling).

Taken en verantwoordelijkheden
Je bent er als teamleider voor je medewerkers. Je hebt periodiek overleg met je medewerkers en je bevordert en bewaakt het effectief en efficiënt functioneren van het team en stimuleert de (professionele) ontwikkeling van je medewerkers. Jij bent als teamleider verantwoordelijk voor de verdeling en (her)prioritering van het werk (o.a. principeverzoeken, stedenbouwkundige plannen, de ruimtelijke procedures en het beleidswerk), monitort dit en stuurt bij indien nodig. Je hebt ook regelmatig overleg met collega-managers van (beleids)afdelingen en (prioritaire) programma’s over de projecten en opgaven.

Verder:

  • Ben je een sparringpartner voor je teamleden richting bestuur, (programma)management en organisatie, waarbij je de inhoud bij je teamleden laat liggen.

  • Kun je optreden als Ambtelijk Opdrachtgever of verantwoordelijke voor (lijn)projecten.

  • Heb je affiniteit met bedrijfsvoering.

  • Heb je een rol in het MT van de afdeling en lever je een belangrijke bijdrage aan de strategische kaders en doelstellingen van de afdeling.

Standplaats voor deze opdracht is Oss. Hybride werken is mogelijk, maar gelet op de functie en het belang van zichtbaarheid en toegankelijkheid van de teamleider richting medewerkers, verwachten we je bij 32-36 uur per week minimaal 3 dagen per week op kantoor.  

Kandidaat omschrijving

  • Je hebt minimaal HBO-werk- en denkniveau, aangetoond met minimaal een HBO-bachelordiploma in een relevant vakgebied voor de opdracht, zoals juridisch, planologie en management

  • Je hebt meerjarige ervaring met leidinggeven in het ruimtelijk domein, opgedaan binnen de afgelopen 8 jaar bij een gemeentelijke of provinciale organisatie of ruimtelijk adviesbureau

  • Je hebt affiniteit met stedelijke ontwikkeling en hebt ideeën hoe gebiedsgericht te werk te gaan

  • Je hebt basiskennis van ruimtelijke procedures en het begrip “Omgevingsplan”

  • Je bent benaderbaar, mensgericht en kunt je goed inleven in anderen

  • Je bent resultaatgericht, daadkrachtig en politieksensitief

  • Je legt op natuurlijke wijze verbinding binnen en buiten het team en de afdeling

  • Je bent een sterke sparringpartner met diepgaand inzicht in jouw rol en die van anderen

  • Je bent toekomstgericht en deelt relevante ontwikkelingen in het gebied  

 Interview planning
De interviews vinden op dinsdagochtend 24 juni 2025 plaats.

Toelichting op rooster
32-36 uur per week

Eisen

  1. De kandidaat beschikt over tenminste 4 jaar relevante werkervaring als leidinggevende binnen het ruimtelijk domein, opgedaan binnen de afgelopen 8 jaar bij een gemeentelijke of provinciale organisatie of ruimtelijk adviesbureau. Dit blijkt uit het CV.

  2. De kandidaat dient minimaal te beschikken over een afgerond hbo-bachelordiploma in een relevant vakgebied voor de opdracht, zoals juridisch, planologie en management. Dit blijkt uit het CV en diploma(‘s).

  3. De kandidaat is tussen 1 juli 2025 en 31 december 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week. En is daarnaast beschikbaar op dinsdagochtend 24 juni 2025 voor een interview. Dit blijkt uit het CV en/of begeleidend schrijven.

Wensen

  1. De kandidaat heeft, volgens zijn/haar CV, minimaal 4 jaar recente werkervaring als Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling (RO) opgedaan binnen de afgelopen 8 jaar.

    • Bij een gemeentelijke organisatie: 4 t/m 7 jaar ervaring (30 %)

    • Bij een gemeentelijke organisatie: 8 jaar en meer ervaring (35 %)

    • Bij een provincie of ruimtelijk adviesbureau: 4 t/m 7 jaar ervaring (10 %)

    • Bij een provincie of ruimtelijk adviesbureau: 8 jaar en meer ervaring (20 %)

  2. De kandidaat heeft, volgens zijn/haar CV, minimaal 4 jaar recente werkervaring als Leidinggevende binnen het ruimtelijk domein (niet zijnde RO) opgedaan binnen de afgelopen 8 jaar.

    • Bij een gemeentelijke organisatie: 4 t/m 7 jaar ervaring (10 %)

    • Bij een gemeentelijke organisatie: 8 jaar en meer ervaring (20 %)

    • Bij een provincie of ruimtelijk adviesbureau: 4 t/m 7 jaar ervaring (5 %)

    • Bij een provincie of ruimtelijk adviesbureau: 8 jaar en meer ervaring (10 %)

  3. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Weging: 25 %

    • Competenties en vaardigheden zoals beschreven in kandidaat-omschrijving.

    • Leiderschapsstijl, passend bij het team, de afdeling en de organisatie. Dit wordt getoetst aan de hand van de kandidaat-omschrijving en de organisatievisie.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur