Begindatum:
4 aug 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
28Publicatiedatum:
13 jun 2025Specialist Online dienstverlening
28 uur per week
Organisatie
Wat je misschien niet verwacht
We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega’s, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 550 collega’s biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.
Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!
Achtergrond en aanleiding
De Gemeente Oosterhout is bezig met de optimalisatie van de online dienstverlening aan inwoners en ondernemers én de interne communicatie met en door medewerkers via het intranet. Er is daarbinnen een aantal afgebakende projecten dat zelfstandig opgepakt moet worden:
Opschonen en actualiseren intranet:
Gebruikersinformatie ophalen en duiden.
Opschonen van het intranet i.s.m. de teams.
In kaart brengen van de werkprocessen rondom het intranet en hierover duidelijke beheerafspraken maken (doel, rol, structuur)
Verbetervoorstellen binnen het omnichannelproject:
Er vindt momenteel een omnichannelproject plaats waarin we bekijken hoe we de dienstverlening aan inwoners en ondernemers kunnen verbeteren. Jij levert concrete verbetervoorstellen per klantreis vanuit het perspectief van de gemeentelijke website, onderbouwd met data en gebruikersinzichten.
Beheer WOO-platform en WOO-index:
In het ICT-samenwerkingsverband Equalit wordt gewerkt aan een platform voor de Wet Open Overheid. Daarnaast is er een WOO-index die beheerd moet worden. Jij denkt voor gemeente Oosterhout met de WOO-projectleider mee over hoe het beheer van deze platforms moet gaan plaatsvinden (doel, rol, structuur). Daarnaast worden de e-formulieren aangepast op basis van gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid en datakwaliteit en in lijn gebracht met de WOO. Jij stemt de formulieren intern af met de inhoudelijk betrokkenen in de teams.
Single Digital Gateway annex 2:
De Europese Unie wil dat inwoners en bedrijven makkelijk betrouwbare informatie kunnen vinden over overheidsdiensten, -producten en -procedures in alle lidstaten. De Single Digital Gateway-verordening maakt dit mogelijk. Je coördineert de invoering van SDG annex 2, bestaande uit:
Toegang tot online procedures
Once Only Technical System
De opdracht is een succes als
Intranet
Intranet is opgeschoond
Werkprocessen rondom het intranet in kaart zijn gebracht en er beheersafspraken vastgelegd zijn
Omnichannel
Bijdrage is geleverd aan de verbetervoorstellen voor de klantreizen parkeren, afval en meldingen openbare ruimte die nu worden opgepakt in het project omnichannel.
WOO
Beheervoorstel voor de WOO-index en het WOO-platform
Check op de e-formulieren
SDG index 2 is ingevoerd
Eisen
De kandidaat heeft 1-5 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
De kandidaat heeft ervaring met webadvies binnen gemeentes. Dit moet blijken uit het CV.
De kandidaat heeft kennis van UX-design. Dit moet blijken uit het CV.
De kandidaat heeft ervaring met gedragsgericht schrijven op B1-niveau. Dit moet blijken uit het CV.
De kandidaat heeft ervaring met datagedreven optimalisatie. Dit moet blijken uit het CV.
De kandidaat heeft ervaring met formulierenontwikkeling. Dit moet blijken uit het CV
De kandidaat heeft ervaring met online klantreisverbetering. Dit moet blijken uit het CV.
De kandidaat heeft ervaring met TYPO3 en Matomo. Dit moet blijken uit het CV.
Het maximum uurtarief bedraagt €90,-.
De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).
5p
Wens
De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting Communicatie of Online dienstverlening. Dit moet blijken uit de CV.
Ja, gevraagde opleiding (4 Punten)
Ja, gevraagde opleiding, andere richting (2 Punten)
Nee, geen opleiding zoals gevraagd (0 Punten)
De kandidaat heeft 1-5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als Specialist online dienstverlening. Dit moet blijken uit het CV.
1-3 jaar werkervaring (2 Punten)
3-4 jaar werkervaring (4 Punten)
5 jaar werkervaring (of meer) (4 Punten)
De kandidaat heeft ervaring met Single Digital Gateway. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.
4p
Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld):
10
Pro-actief
Zorgvuldig
Samenwerken
Resultaatgericht
Communicatief vaardig
Zelfstandig
Analytisch
Netwerker
Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
9p
Overige informatie
Aanleveren VOG verklaring is verplicht;
De functie is ingeschaald in salarisschaal 10 van de CAO Gemeenten;
De opdracht ligt momenteel bij onze contractmanagementpartij voor ZZP-ers Haert ter beoordeling.