Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland
Begindatum:
6 mei 2024Einddatum:
28 mrt 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
2 apr 2024Medior communicatieadviseur sociaal domein
28-32 uur per week
In Oosterhout is het uitgangspunt dat iedereen kan meedoen aan de samenleving. Als inwoners daar ondersteuning bij nodig hebben, dan kijken we samen wat past bij de persoonlijke situatie. Dat doen we binnen de financiële kaders die we als gemeente hebben voor de Wmo, Jeugdhulp en Participatiewet. We werken vanuit vier dienstverleningsbeloften waarbij we de situatie van de inwoner als uitgangspunt nemen. Zo kunnen we ook echt over de verschillende domeinen heen samenwerken. Met 550 collega’s en 56.560 inwoners biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!
Als medior communicatieadviseur zet je je in voo projecten vanuit het Sociaal Team. Het ondersteunen van de programmamanager Sociale Basis en de projecten die daaronder vallen, heeft hierbij prioriteit. Dat zijn onder andere (deel)projecten die vallen onder het Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA), het Integraal Zorgakkoord (IZA), het Stevige Lokale Team, samenwerking tussen de partners in Oosterhout in het sociaal domein en het sociaal team.
Competenties
Je beschikt over een opleiding op tenminste hbo-niveau richting communicatie;
Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring;
Je bent leergierig en hebt passie voor het sociaal domein;
Je kan en durft zelfstandig te werken, waarbij je waar nodig afstemming bij je collega’s zoekt;
Je hebt een flexibele werkhouding: werken binnen het sociaal domein is namelijk dynamisch en aan verandering onderhevig;
Je kunt helder adviseren en brengt projecten proactief tot een goed einde;
Je bent creatief: durft buiten de kaders te denken;
Je weet wat het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving vraagt;
Je beweegt je makkelijk door alle lagen van de organisatie;
Je denkt op tactisch niveau mee en houdt van aanpakken;
Je schrijft makkelijk en begrijpelijk;
Je onderscheidt hoofd- en bijzaken van elkaar;
Je schakelt gedurende de werkdag snel tussen verschillende onderwerpen en taken;
Je bent een teamspeler die durft te zeggen waar het op staat.
Taken
Je stemt, samen met de senior communicatieadviseur, af met de strategisch adviseurs sociaal domein over de samenhang tussen de projecten en de projecten inhoudelijk en de communicatieve koers;
Je weet wat er leeft in de doelgroepen en zorgt voor communicatieactiviteiten en middelen die daarbij aansluiten;
Je werkt vanuit de nog op te stellen communicatiekalender;
Je maakt verbindingen met netwerkpartners wanneer dat nodig is voor de communicatieaanpak;
Je zet vakjargon om in begrijpelijke teksten;
Je ontwikkelt en begeleidt de productie van communicatiemiddelen en bereidt deze voor;
Je brengt structuur aan met doelstellingen, communicatieplanningen, evaluaties en tussentijdse overzichten.
Overige informatie
Aanleveren van een VOG verklaring is verplicht;
Thuiswerken in overleg;
Werkdagen in overleg;
De functie is ingeschaald in salarisschaal 10 van de CAO Gemeenten;
In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er.
Eisen
In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Bent u daarmee akkoord? (bij akkoord wordt aan de eis voldaan).
De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. De leverancier vraagt een nieuwe VOG aan bij Justis op screeningsprofiel 11, 12, 13 en 41 en kan deze eenmalig declareren via inhoudingen/vergoedingen in de opdracht. De VOG dient op naam van de leverancier te staan en de functietitel genoemd in deze aanvraag moet opgenomen zijn in de VOG. Bij aanlevering mag de VOG niet ouder zijn dan 2 maanden. Als de VOG niet aan deze criteria voldoet wordt deze afgewezen en dient er op eigen kosten een nieuwe VOG aangevraagd te worden door de leverancier. Indien drie weken na start dossiervorming nog geen VOG is aangeleverd volgt een automatische urenrestrictie. Uren kunnen dan niet meer geschreven en uitbetaald worden.
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als Communicatieadviseur. Dit moet blijken uit het CV.
Het maximum uurtarief bedraagt €80,00.
De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).
Wensen
De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting Communicatie. Dit moet blijken uit de CV.
Competenties: Zie PDF
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.