Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Oosterhout
Logo van Gemeente Oosterhout

Kwaliteitsadviseur Inburgering en Participatie

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

28 okt 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 16 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De uitdaging

In Oosterhout is het fijn wonen, recreëren en ondernemen. Dat willen we zo houden. Als kwaliteitsadviseur draag je hieraan bij. Dit door het borgen van de kwaliteit op het gebied vanuit je expertise van inburgering en Participatiewet. Waarbij je de collega's coacht op hun vakgebied en ook zorgt draagt voor een goede implementatie en toepassing van de wet- en regelgeving. Zo is geen werkdag hetzelfde is. Zo krijgen we meer voor elkaar. Samen met collega's, inwoners, ondernemers en partners.

Je rol

  • Je aandachtsgebieden zijn inburgering en Participatie, met focus op re-integratie.
  • Je zorgt voor coaching (op kwaliteit) van nieuwe medewerkers en inhuurkrachten;
  • Je bereidt de implementatie voor van nieuwe wet- en regelgeving en vastgesteld beleid in het werkproces en begeleidt deze;
  • Je ontwerpt en onderhoudt producten voor de optimalisering van de kwaliteit en voor de implementatie van deze werkprocessen;
  • Je treedt op als wetstechnisch helpdeskmedewerker en zorgt voor deskundigheidsbevordering binnen het team;
  • Je signaleert knelpunten in gemeentelijk beleid, procedures, werkinstructies en/of het kennisniveau medewerkers en komt hierin met verbetervoorstellen;
  • Je signaleert knelpunten in de voortgang van zowel de reguliere als projectmatige werkzaamheden en het doen van oplossingsgerichte voorstellen;
  • Je geeft verder vorm aan de kwaliteitscontrole, de interne controle en de verslaglegging hiervan;
  • Je werkt samen met andere domeinen, teams en collega's om de dienstverlening verder te verbeteren;

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit de CV.
  • De kandidaat beschikt over cursussen op het gebied van kwaliteitszorg en toetsing. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat beschikt over brede en actuele kennis van Sociale Wetgeving en Sociale Voorzieningen. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in de functie van Kwaliteitsadviseur participatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Aanleveren VOG- verklaring is verplicht.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Akkoord is vereist.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft recente ervaring met re-integratie. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft recente ervaring als Kwaliteitsadviseur inburgering. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.

Competenties

  • Je hebt een analytisch en methodisch inzicht, je kunt planmatig en zelfstandig werken en bent in staat tot het onderhouden van constructieve werkrelaties;
  • Je bent flexibel, creatief en oplossings- en resultaatgericht;
  • Je hebt een ondersteunende en kritische instelling en staat open voor vernieuwingen;
  • Je bent in staat om in een hoog dynamische omgeving te werken en je bent stressbestendig.
  • Omgevingsbewust
  • Flexibel
  • Resultaatgericht
  • Samenwerken
  • Verantwoordelijkheid
  • Communicatief vaardig
  • Zelfstandig
  • Pro actief

Organisatie en team

Wat je misschien niet verwacht

We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega's, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 600 collega's biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.

Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!

Gespreksinformatie

De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 10 van de CAO Gemeenten;
  • Thuiswerken in overleg; Werkdagen in ieder geval de dinsdag, de overige uren in overleg. Aanwezigheid op kantoor is in de begin periode noodzakelijk, later in overleg maar minimaal 1 werkdag per week;
  • Het niet naar waarheid invullen van de beoordelingscriteria leidt automatisch tot uitsluiting van de procedure.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr