Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel beheerder

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Noord-Brabant

Begindatum:

15 jul 2025

Einddatum:

31 aug 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

30 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Oosterhout wil een mooie gemeente blijven voor haar inwoners, bezoekers en ondernemers. Een goed functionerende ICT draagt hieraan bij. Als Functioneel Beheerder bied je hiervoor een goede, stabiele en veilige informatievoorziening en zorg je voor verdergaande optimalisaties. Dit doe je door het soepel laten verlopen van koppelingen, upgrades, nieuwe functionaliteiten en installaties. Je vervult een brugfunctie tussen de organisatie en de (ICT) leveranciers. Je volgt marktontwikkelingen en weet hoe je als Functioneel beheerder hieraan bij kan dragen.

Samen met jouw collegas geef je mede vorm aan het Functioneel Beheer van de toekomst. Hierin zal de focus verschuiven van het beheren van specifieke applicaties naar regie op processen binnen een domein. Waarin jij de wensen, kansen en verwachtingen van onze stakeholders concreet kunt vertalen naar uitvoerbaar werk. Dit ga je voornamelijk doen door actief gesprekken aan te gaan met diverse stakeholders binnen de gemeente. Zo draag je bij aan de ontwikkeling om te groeien naar een adviseur die regie heeft op de informatievoorziening van het sociaal domein.Zo krijgen we samen met inwoners en ondernemers meer voor elkaar.

Jouw rol

Als Functioneel Beheerder draag je bij aan stabiele processen en aan een stabiel applicatielandschap voor je collegas en gebruikers. Je adviseert teams over het gebruik van de informatiesystemen en gegevens binnen de operationele processen van zaakgericht werken. Zo ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van installaties en upgrades en het testen van nieuwe software. Daarnaast ben je transparant en eerlijk in het scheppen van verwachtingen, waarbij efficiente dienstverlening aan de eindklant altijd centraal staat.

  • Je zorgt dat (innovatieve) technologieën ingezet worden voor procesverbeteringen- en ondersteuning; 

  • Je bent aanspreekpunt voor collega’s en eindgebruikers voor vragen over verbeteringen en wijzigingen, wensen over de inrichting van de het zaaksysteem, incidenten en problemen, gegevens en managementinformatie;

  • Je bent het aanspreekpunt voor leveranciers en adviseert over de inrichting van nieuwe gebruikersprocessen;

  • Je neemt deel aan overleggen met gebruikers, zowel in- als extern;

  • Je vertaalt de gebruikerswensen en de wensen van collega’s naar nieuwe functionaliteiten en hebt oog voor vernieuwing en doorontwikkeling;

  • Je zorgt voor het goed, stabiel en veilig functioneren informatiesystemen. Door het soepel laten verlopen van koppelingen, upgrades, nieuwe functionaliteiten en installaties. Waarbij je verantwoordelijk bent voor het gebruikersbeheer;

  • Je signaleert beheerinnovaties en aanpassingen op wet- en regelgeving, legt ze met de bijbehorende kosten voor aan het management, test ze en voert ze door;

  • Je bent in staat om kansen in bestaande processen te signaleren waarbij waarde toegevoegd kan worden.

Kandidaatomschrijving

  • Je bent in het bezit van een hbo-diploma, bijvoorbeeld Bedrijfskundige Informatica;

  • Je hebt kennis van de verschillende processen en implementaties binnen het vakgebied functioneel beheer en de implementatie daarvan;

  • Je bent in staat om over je eigen werk heen te kijken en mee te praten over de toekomst van het Functioneel Beheer;

  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift;

  • Heb je kennis van de gemeentelijke organisatie, applicaties en rapportagetools? Dan is dat mooi meegenomen!

  • Je bent communicatief sterk, bruist van de energie, bent geduldig én vindt het leuk om gebruikers te ondersteunen en te adviseren;

  • Je hebt het inzicht, de kennis en creativiteit om issues op te lossen;

  • Ervaring met Agile/Scrum werken is een pré;

  • Ervaring met BISL/ BISLnext werken is een pré;

  • Ervaring met Onegov zaaksysteem zowel frontend als backend; 

  • Ervaring met MS dynamics zowel frontend als backend. 

Eisen

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de
    dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de
    aanbesteding.

    Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund
    zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant.

  • HBO-diploma, bijvoorbeeld Bedrijfskundige Informatica

  • Kennis van de verschillende processen en implementaties binnen het vakgebied functioneel beheer en de implementatie daarvan

  • In staat om over je eigen werk heen te kijken en mee te praten over de toekomst van het Functioneel Beheer

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift

  • Kennis van de gemeentelijke organisatie, applicaties en rapportagetools

  • De kandidaat heeft ervaring met MS dynamics zowel frontend als backend. Dit moet blijken uit het CV.

  • Het maximum uurtarief bedraagt €110,-

  • De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld)

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV

  • De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag Politiegegevens (VOG-P) aan te leveren. De leverancier vraagt een nieuwe VOG-P aan bij Justis op screeningsprofiel 11, 12, 13 en 41 en kan deze eenmalig declareren via
    inhoudingen/vergoedingen in de opdracht. De VOG-P dient op naam van de leverancier te staan en de functietitel genoemd in deze aanvraag moet opgenomen zijn in de VOG-P. Bij aanlevering mag de VOG-P niet ouder zijn dan 2 maanden. Als de VOG-P niet aan deze criteria voldoet wordt deze afgewezen en dient er op eigen kosten een nieuwe VOG-P aangevraagd te worden door de leverancier.

  • De leverancier vraagt een VOG politiegegevens (VOG P) aan als u een werkgever bent uit de ‘Regeling aanwijzing functies VOG politiegegevens’. Indien dit niet het geval is kunt u dit onderstaand kenbaar maken en zal de gemeente zorgdragen voor de aanvraag VOG-P. Indien drie weken na start dossiervorming nog geen VOG-P is aangeleverd volgt een automatische urenrestrictie. Uren kunnen dan niet meer.

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting ICT of Bedrijfskundige informatica. Dit moet blijken uit het CV.

  • De kandidaat heeft ervaring met BISL/ BISLnext
    werken. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.

Competenties

  • Communicatief sterk

  • Bruist van de energie

  • Geduldig

  • Vind het leuk om gebruikers te ondersteunen en te adviseren

  • Inzicht, kennis en creativiteit om issues op te lossen

  • Ervaring met Agile/Scrum werken

  • Ervaring met BISL/ BISLnext werken

  • Ervaring met Onegov zaaksysteem zowel frontend als backend

  • Ervaring met MS dynamics zowel frontend als backen

Organisatie en team

Oosterhout wil een mooie gemeente blijven voor haar inwoners, bezoekers en ondernemers. Een goed functionerende ICT draagt hieraan bij.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • Aanleveren VOG-P verklaring is verplicht;

  • Thuiswerken in overleg; 

  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 9 van de CAO Gemeenten;

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.