Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel beheerder

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Sluit over 8 dagen
110 16 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 aug 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

4 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Functioneel beheerder | 16 uur per week 

Organisatie
We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega’s, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 550 collega’s biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente. Optie tot verlenging opmerkingen.

Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!

De uitdaging
Oosterhout wil een mooie gemeente blijven voor haar inwoners, bezoekers en ondernemers. Een goed functionerende ICT draagt hieraan bij. Als Functioneel Beheerder bied je hiervoor een goede, stabiele en veilige informatievoorziening en zorg je voor verdergaande optimalisaties. Dit doe je door het soepel laten verlopen van koppelingen, upgrades, nieuwe functionaliteiten en installaties. Je vervult een brugfunctie tussen de organisatie en de (ICT) leveranciers. Je volgt marktontwikkelingen en weet hoe je als Functioneel beheerder hieraan bij kan dragen.

Samen met jouw collega’s geef je mede vorm aan het Functioneel Beheer van de toekomst. Hierin zal de focus verschuiven van het beheren van specifieke applicaties naar regie op processen binnen een domein. Waarin jij de wensen, kansen en verwachtingen van onze stakeholders concreet kunt vertalen naar uitvoerbaar werk. Dit ga je voornamelijk doen door actief gesprekken aan te gaan met diverse stakeholders binnen de gemeente. Zo draag je bij aan de ontwikkeling om te groeien naar een adviseur die regie heeft op de informatievoorziening van het sociaal domein.
Zo krijgen we samen met inwoners en ondernemers meer voor elkaar.

Omschrijving van de opdracht
Als Functioneel Beheerder draag je bij aan stabiele processen en aan een stabiel applicatielandschap voor je collega’s en gebruikers. Je adviseert teams over het gebruik van de informatiesystemen en gegevens binnen de operationele processen van zaakgericht werken. Zo ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van installaties en upgrades en het testen van nieuwe software. Daarnaast ben je transparant en eerlijk in het scheppen van verwachtingen, waarbij efficiënte dienstverlening aan de eindklant altijd centraal staat.

  • Je zorgt dat (innovatieve) technologieën ingezet worden voor procesverbeteringen- en ondersteuning; 

  • Je bent aanspreekpunt voor collega’s en eindgebruikers voor vragen over verbeteringen en wijzigingen, wensen over de inrichting van de het zaaksysteem, incidenten en problemen, gegevens en managementinformatie;

  • Je bent het aanspreekpunt voor leveranciers en adviseert over de inrichting van nieuwe gebruikersprocessen;

  • Je neemt deel aan overleggen met gebruikers, zowel in- als extern;

  • Je vertaalt de gebruikerswensen en de wensen van collega’s naar nieuwe functionaliteiten en hebt oog voor vernieuwing en doorontwikkeling;

  • Je zorgt voor het goed, stabiel en veilig functioneren informatiesystemen. Door het soepel laten verlopen van koppelingen, upgrades, nieuwe functionaliteiten en installaties. Waarbij je verantwoordelijk bent voor het gebruikersbeheer;

  • Je signaleert beheerinnovaties en aanpassingen op wet- en regelgeving, legt ze met de bijbehorende kosten voor aan het management, test ze en voert ze door;

  • Je bent in staat om kansen in bestaande processen te signaleren waarbij waarde toegevoegd kan worden.


Kandidaat omschrijving

  • Je bent in het bezit van een hbo-diploma, bijvoorbeeld Bedrijfskundige Informatica;

  • Je hebt kennis van de verschillende processen en implementaties binnen het vakgebied functioneel beheer en de implementatie daarvan;

  • Je bent in staat om over je eigen werk heen te kijken en mee te praten over de toekomst van het Functioneel Beheer;

  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift;

  • Heb je kennis van de gemeentelijke organisatie, applicaties en rapportagetools? Dan is dat mooi meegenomen!

  • Je bent communicatief sterk, bruist van de energie, bent geduldig én vindt het leuk om gebruikers te ondersteunen en te adviseren;

  • Je hebt het inzicht, de kennis en creativiteit om issues op te lossen;

  • Ervaring met Agile/Scrum werken is een pré;

  • Ervaring met BISL/ BISLnext werken is een pré;

  • Ervaring met Onegov zaaksysteem zowel frontend als backend; 

  • Ervaring met MS dynamics zowel frontend als backend. 


Eisen

  1. De kandidaat heeft ervaring met MS dynamics zowel frontend als backend. Dit moet blijken uit het CV.

  2. De kandidaat heeft ervaring met Onegov zaaksysteem zowel frontend als backend. Dit moet blijken uit het CV.

  3. Het maximum uurtarief bedraagt €110,-

Wensen

  1. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.

    • 5 jaar ervaring (2 Punten)

    • 5-7 jaar ervaring (4 Punten)

    • 7 of meer jaar ervaring (6 Punten)

  2. De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting ICT of Bedrijfskundige informatica Dit moet blijken uit de CV.

    • Ja, gevraagde opleiding (4 Punten)

    • Ja, gevraagde opleiding, andere richting (2 Punten)

    • Nee, geen opleiding zoals gevraagd (0 Punten)

  3. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als Functioneel beheerder. Dit moet blijken uit het CV.

    • 5 jaar ervaring (2 Punten)

    • 5-7 jaar werkervaring (4 Punten)

    • 7 jaar werkervaring (of meer) (6 Punten)

  4. De kandidaat heeft ervaring met BISL/ BISLnext werken. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.
    4p

  5. De kandidaat heeft ervaring met Agile/Scrum werken. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.
    4p

  6. Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld):
    10p

    • Pro-actief

    • Zorgvuldig

    • Klantgericht

    • Resultaatgericht

    • Communicatief vaardig

    • Zelfstandig

    • Analytisch

    • Netwerker

    • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

  7. Prijsscore: (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    13p

Overige informatie 

  • Aanleveren VOG-P verklaring is verplicht;

  • Thuiswerken in overleg; 

  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 9 van de CAO Gemeenten;

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur