Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Secretaris Commissie Advisering Bezwaarschriften Sociaal Domein

Ganzenmarkt 1, 7571 CD Oldenzaal, Nederland

Sluit over 5 dagen
110 Maximaal 12 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

Maximaal 12

Publicatiedatum:

23 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Oldenzaal zoekt een zelfstandig secretaris voor de commissie bezwaarschriften Sociaal Domein voor de uitvoering van een tijdelijke opdracht voor de duur van 6 maanden. De opdracht betreft specialistische juridische ondersteuning voor de behandeling van bezwaarschriften.

Werkzaamheden

  • Opstellen adviezen van de commissie bezwaarschriften;
  • Beoordeling van een aantal bezwaarschriften;
  • Bewaken van de procedures;
  • Voorbereiden van aantal hoorzittingen;
  • Onderhouden contacten met alle partijen die bij een bezwaarschrift betrokken zijn, zoals bezwaarden, hun advocaten en de gemeentelijk vertegenwoordiger.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris binnen het Sociaal Domein van een gemeente;
  • Maximaal uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en alle overige kosten;
  • Uiterlijk beschikbaar vanaf 1 oktober 2025 voor maximaal 12 uur in de week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met juridische aspecten binnen het sociale domein, licht dit duidelijk toe met een voorbeeld in het cv (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren van commissieleden (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen van bezwaarschriften (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het vertalen van juridische adviezen naar duidelijke en begrijpelijke taal (B1-niveau), licht dit duidelijk toe met een voorbeeld in het cv (20 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Luisteren;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Tactisch gedrag;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Assertiviteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Organiseren;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Gemeente OldenzaalOldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie. De gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken. Onze organisatie is met recht een platte te noemen die op veel verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaalse samenleving. Met ruim driehonderd collegas staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 1 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 29 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Oldenzaal heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen telefoon, laptop en toebehoren Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. FunctieschaalDeze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Fee FlextenderFlextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. CV-eisenMaximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands. WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overlegIs hybride werken mogelijk: Ja

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 26 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 27 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 28 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur