Logo van Gemeente Oldenzaal
Logo van Gemeente Oldenzaal

Financieel Adviseur Ruimtelijk Domein

Ganzenmarkt 1, 7571 CD Oldenzaal, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

8 dec 2025

Einddatum:

8 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

17 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Oldenzaal zoekt een ervaren interim Financieel Adviseur Ruimtelijk Domein met hart voor de publieke sector. Je helpt de organisatie bij het maken van verantwoorde keuzes binnen het sociaal domein, met oog voor financiele duurzaamheid en maatschappelijke impact. Je bent scherp, doordacht en weet cijfers te vertalen naar begrijpelijke en onderbouwde adviezen.

Werkzaamheden

  • Fungeren als sparringpartner en financieel adviseur voor bestuurders, managers, beleidsmedewerkers en projectleiders;
  • Vertalen van cijfers naar heldere inzichten en adviezen;
  • Samenwerken in multidisciplinaire teams aan projecten, zoals: Nieuwbouw Stadhuis; Integraal plan voor nieuwbouw en verbouwing van scholen;
  • Verantwoordelijk voor onderdelen van de P&C-cyclus, waaronder:
    • Begroting
    • Jaarrekening
    • Kadernota tussentijdse rapportages
  • Ondersteunen van budgethouders en budgetbewakers;
  • Sisa verantwoording
  • Initieren van verbetervoorstellen, gericht op sturing, processen en advisering.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur ruimtelijke domein bij een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie, bestuurskunde;
  • Aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke P&C cyclus (begroting, jaarrekening, rapportages);
  • Minimaal 32 uur per week beschikbaar gedurende de opdracht;
  • Kandidaat is bereid om om minimaal 3,5 dag per week aanwezig te zijn op kantoor;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur ruimtelijk domein bij een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Financien (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Cognos (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met SISA verantwoording (50 punten)

Competenties

  • Vakkundig en adviesvaardig: overtuigend en onderbouwd adviseren;
  • Zichtbaar en verbindend: je bent benaderbaar en kunt luisteren en schakelen;
  • Oplossingsgericht en zelfstandig: je denkt mee en neemt initiatief;
  • Analytisch sterk: je doorziet verbanden en vertaalt deze naar concreet advies.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om complexe informatie begrijpelijk over te brengen.
  • Doorzettingsvermogen
  • Tactisch gedrag
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid

Organisatie en team

Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Onze bruisende en Bourgondische stad met circa 32.000 inwoners is een prachtige plek in het Twentse landschap waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Een inspirerende stad met een rijke historie. De gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken. Onze organisatie is met recht een platte te noemen die op veel verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaalse samenleving. Met ruim driehonderd collegas staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025, 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr