Burgemeester Jansenstraat 1, 7551 EB Hengelo, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
15 nov 2025Het is jouw uitdaging om anderen met een juridische bril naar vraagstukken te laten kijken en hen bij complexe vraagstukken te adviseren en te helpen. Je primaire adviesrol is gericht op het Fysieke domein. Daarnaast vind je het leuk en verfrissend af en toe mee te denken en/of werken met de juridische collega's van andere beleidsterreinen binnen het team. We adviseren vanuit het team de hele organisatie. Vanuit het juridische cluster binnen het team Advies en control adviseer jij de collega's van onder andere het Fysieke Domein bij juridische vraagstukken. De opgaven binnen deze sector liggen op het brede terrein van het Fysieke domein. Jouw werkzaamheden zijn dan ook divers.
Werkzaamheden:
Je adviseert vanuit de tweede lijn samen met je collega de afdelingen Stedelijke ontwikkeling, Openbare Ruimte en omgeving en Ruimte en leefbaarheid. Op het gebied van de juridische kaders van de inhoudelijke wetten zoals de Omgevingswet en wet- en regelgeving gericht op openbare veiligheid ben jij de deskundige en daarnaast ben je goed ingevoerd in de Awb, de AVG, de WOO en de gemeentewet.
Gemeente Hengelo
Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven. Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners. Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.
Team
Ons team Advies & Control zorgt voor professionele en hoogwaardige advisering op diverse themas, zoals juridische zaken, inkoop, interne controle, subsidieverwerving, verzekeren, dienstverlening, participatie, processen, klachtencoordinatie en privacy. Samen met het team Financien vormen we de afdeling Financien Advies en Control.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Na gunning verzorgt een externe administratieve broker de contractafhandeling en urenregistratie. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA), gelden specifieke betalingsvoorwaarden.
De functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen:
Werkdagen:
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag.
