Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Hengelo
Logo van Gemeente Hengelo

Juridisch adviseur fysiek domein

Burgemeester Jansenstraat 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het is jouw uitdaging om anderen met een juridische bril naar vraagstukken te laten kijken en hen bij complexe vraagstukken te adviseren en te helpen. Je primaire adviesrol is gericht op het Fysieke domein. Daarnaast vind je het leuk en verfrissend af en toe mee te denken en/of werken met de juridische collega's van andere beleidsterreinen binnen het team. We adviseren vanuit het team de hele organisatie. Vanuit het juridische cluster binnen het team Advies en control adviseer jij de collega's van onder andere het Fysieke Domein bij juridische vraagstukken. De opgaven binnen deze sector liggen op het brede terrein van het Fysieke domein. Jouw werkzaamheden zijn dan ook divers.

Werkzaamheden:

Je adviseert vanuit de tweede lijn samen met je collega de afdelingen Stedelijke ontwikkeling, Openbare Ruimte en omgeving en Ruimte en leefbaarheid. Op het gebied van de juridische kaders van de inhoudelijke wetten zoals de Omgevingswet en wet- en regelgeving gericht op openbare veiligheid ben jij de deskundige en daarnaast ben je goed ingevoerd in de Awb, de AVG, de WOO en de gemeentewet.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Een afgeronde opleiding op wo niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur binnen een overheidsinstelling.
  • Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen het fysieke domein.
  • Aantoonbare afgeronde cursus / opleiding op het gebied van de omgevingswet.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op wo niveau in de richting van rechten.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als juridisch adviseur binnen een overheidsinstelling.
  • Minimaal 6 jaar maanden aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als juridisch adviseur binnen een gemeente.
  • Aantoonbaar afgeronde cursus / opleiding op gebied van AWB, Wabo, bouw en / of natuur.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen

Organisatie en team

Gemeente Hengelo

Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven. Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners. Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Team

Ons team Advies & Control zorgt voor professionele en hoogwaardige advisering op diverse themas, zoals juridische zaken, inkoop, interne controle, subsidieverwerving, verzekeren, dienstverlening, participatie, processen, klachtencoordinatie en privacy. Samen met het team Financien vormen we de afdeling Financien Advies en Control.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Na gunning verzorgt een externe administratieve broker de contractafhandeling en urenregistratie. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA), gelden specifieke betalingsvoorwaarden.

De functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur