Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Oldebroek
Logo van Gemeente Oldebroek

Beleidsadviseur Sociaal Domein

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdracht bestaat uit 4 onderdelen:
  1. Wmo aanbesteding
    Het realiseren van 5 aanbestedingen op het gebied van Wmo. De beleidsmedewerker is namens Oldebroek gesprekspartner in de regio voor het realiseren van de aanbesteding. Hierbij start het proces momenteel op. Het is de bedoeling om van startnotitie, tot aanbesteden (inclusief gesprekken met aanbieders en regio) tot de lokale implementatie vorm te geven.
  2. Wmo algemene dagbesteding
    Als projectleider de transformatie van dagbesteding als Wmo-maatwerkvoorziening naar algemeen toegankelijke dagbesteding initiëren, definiëren en vormgeven. De medewerker voert intern en extern gesprekken om deze verandering van een idee naar een gezamenlijk plan van aanpak en uitwerking te komen.
  3. Samenwerkingsafspraken CJG/ Sociaal Team
    Het realiseren van samenwerkingsafspraken tussen het centrum voor Jeugd en Gezin en het sociaal team van de gemeente over onder andere gedeelde casuïstiek, AVE, Huiselijk Geweld en overgang bij 18 jaar.
  4. Implementatie AVE
    De Aanpak Voorkomen Escalatie (AVE) zowel intern als extern te implementeren in de gemeente Oldebroek. De medewerker is daarbij verantwoordelijk voor de beleidsmatige en organisatorische inbedding van de aanpak in de gemeentelijke organisatie en voert regie op de implementatie in de uitvoering.

Eisen

  • Vereisten / knock-outcriteria
    • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
    • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
    • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Beleidsadviseur binnen het Sociaal Domein bij een gemeente;
    • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het beleidsterrein dagbesteding.
  • Selectiecriteria te beoordelen
    • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau;
    • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein;
    • Aantoonbare werkervaring in de samenwerking met zorgpartners;
    • Aantoonbare werkervaring met beleid op het gebied van passend onderwijs en jeugdhulp;
    • Aantoonbare werkervaring met advisering van bestuur en college's.

Wensen en competenties

Competenties

  • Verbinder;
  • Maatschappelijk betrokken;
  • In staat om richting te geven.

Organisatie en team

De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Gespreksinformatie

Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
Voor deze opdracht geen fee in rekening gebracht.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi) Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op onze website gepubliceerd. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur