Logo van Gemeente Oldambt
Logo van Gemeente Oldambt

Regiecoach sociale inclusie

Johan Modastraat 6, 9671 CD Winschoten, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

19 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Afdeling Werk en Inkomen – Gemeente Oldambt

Als regiecoach sociale inclusie begeleid je inwoners met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Je helpt hen hun zelfredzaamheid te vergroten en stappen te zetten richting participatie, opleiding of werk. Je werkt vanuit het principe van sociale inclusie: de inwoner staat centraal en behoudt zoveel mogelijk eigen regie. Met jouw coachende houding stimuleer je vertrouwen, motivatie en eigenaarschap.

Wat ga je doen?

  • Je voert gesprekken en stelt samen met de inwoner een realistisch plan van aanpak op.
  • Je signaleert knelpunten op verschillende leefgebieden en schakelt waar nodig met ketenpartners.
  • Je biedt maatwerk: iedere aanpak sluit aan op de mogelijkheden en behoeften van de inwoner.
  • Je bewaakt de voortgang van je caseload en legt deze zorgvuldig vast in het cliëntvolgsysteem.
  • Je werkt intensief samen met collega’s en externe partijen zoals werkgevers, zorgaanbieders en onderwijsinstellingen.

Eisen

  • Je beschikt minimaal over hbo- werk en denkniveau in een relevante richting.
  • Omdat deze functie het volledig voeren van gesprekken omvat is thuiswerken geen optie. Om die reden ben je woonachting in de regio Noord-Nederland.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je beschikt over aantoonbare werkervaring in een soortelijke functie (zoals participatiecoach of klantmanager).
  • Je beschikt over aantoonbare kennis van het sociaal domein en/of werken binnen een gemeentelijke context.
  • Je beschikt over relevante ervaring en deskundigheid binnen het vakgebied regievoering en/of caseloadmanagement.
  • Je beschikt over sterk communicatieve en coachende vaardigheden.
  • Interview: Op basis van werkervaring, kennis en persoonlijkheid wordt getoetst welke kandidaat het beste aansluit bij de opengestelde opdracht.

Competenties

  • In het bezit van hbo- werk en denkniveau;
  • Ervaren in een rol als participatiecoach, werkcoach, klantmanager of een vergelijkbare functie in het sociaal domein.
  • Empathisch én doelgericht: je weet mensen in beweging te krijgen;
  • Sterk in caseloadmanagement en goed in het bewaken van overzicht en voortgang;
  • Iemand die zijn communicatiestijl makkelijk afstemt op de persoon en situatie;
  • Zelfstandig, maar ook verbindend binnen een samensturend team;
  • Proactief, resultaatgericht en iemand die verantwoordelijkheid neemt.

Organisatie en team

Afdeling Werk en Inkomen – Gemeente Oldambt

Gespreksinformatie

Dinsdag 6 januari zal de selectiecommissie de offertes gaan beoordelen en in week 3 zullen de gesprekken plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Hybride: Omdat deze functie het volledig voeren van gesprekken omvat is thuiswerken geen optie.

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

75000000-6 - Diensten voor openbaar bestuur, defensie en sociale verzekering

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr